Asp.net - Vis bileldet før den oploades til serveren...??

Tags:    .net


Heeeeeej igen.:)

Jeg kan godt tænke mig at upload et billede til serveren, Jeg ved det kan gøres ved hjælp af FileUpload Controlen.

Meen mit problem er at efter en bruger f.eks har Browset sig frem til et billede vha fileupload controlen er man nyd til gemme billedet først på serveren og så vise den på browseren bagefter!

Er der ikke en måde hvor på man kan vise billedet til brugeren umiddelbart efter de har browseret frem til den ....Altså den skal vises på skærmen og ikke gemmes!






2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis det er muligt skal det laves i flash, men jeg tvivler nu voldsomt på at det er muligt.

Det er ikke engang muligt at indsætte et billede fra computeren på en hjemmeside.
Prøv at uploade nedenstående kode til en server(selvfølgelig med en gyldig sti til et billede)
Fold kodeboks ind/udKode 


Hvis det ovenstående eksempel var muligt ville det nemt kunne lade sig gøre med javascript.



Du kan ikke undgå at gemme filen først (I et temp directory, eller i noget memory. Jeg anbefaler et temp dir).

Årsagen er at det eneste sted du har billedet er på brugers computer. Alle nyere browsere vil ikke tillade dette. IE6 og måske 7 vil måske, men det er om ikke andet alligevel ikke holdbart.



t