Lille opgave for nogle måske :)

Tags:    c#

Hej

Mangler lige lidt hjælp til at konstruer et lille C# program.

Et lille program der der indholder.

Et felt hvor jeg kan sætter et navn i, tryk tilføj og navnet skal komme ned på en liste hvor C# tæller hvor mange gange det navn er blevet tilføjet.

Så hvis "hans" er skrevet 100 gange i feltet og blevet tilføjet, skal der stå 100 ved navnet "hans" og 10 ved Per hvis pers navn er tilføjet 10 gange.

Hvis der er nogle som har lyst til at prøve og lave sådan et lille C# program. Og mangler lidt mere info, kan du skrive til min e-mail jacodata@gmail.com så vil jeg svar på dit spørgsmål.

Hej Morten,

Hvad med selv at gå i gang og så spørge om de konkrete ting du evt. får problemer med? Så lærer du rent faktisk også noget af det :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Hej Morten,

Hvad med selv at gå i gang og så spørge om de konkrete ting du evt. får problemer med? Så lærer du rent faktisk også noget af det :)

Okay jeg vil da prøve. :)

hvad hedder det felt hvor man, kan have flere linier i. Jeg har jo en textBox, hvor jeg vil føj navn fra ned i en tabel af en slags.

Hvad hedder det felt?

kan man have flere linier i en richTextBox1
og bruge den som optæller for navne hvor den +1 tuil et navn

Indlæg senest redigeret d. 18.11.2009 10:47 af Bruger #4316
Ja du kan have flere linier i et richTextBox, men du kan alternativ også benytte et GridView (Mener jeg det hedder).

Ja du kan have flere linier i et richTextBox, men du kan alternativ også benytte et GridView (Mener jeg det hedder).

Okay

Det jeg vil er at jeg skal bruge et lille C# program, der kan tælle navn fra en web side.
navnet bliver skifte ca 1-15 sekundet.

Er det mulig at lave sådan et program.

Ja det er muligt, om end det er en noget større opgave end din oprindelige beskrivelse. Det lyder ikke som om at du har sat dig synderligt meget ind i programmering, så det kunne være du skulle starte med et lidt simplere projekt end at hente information fra et website? :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Ja det er muligt, om end det er en noget større opgave end din oprindelige beskrivelse. Det lyder ikke som om at du har sat dig synderligt meget ind i programmering, så det kunne være du skulle starte med et lidt simplere projekt end at hente information fra et website? :)

Det vil jeg da prøve at gører.
Har du et godt sted jeg kan start med at læse om det?

Her noget som skulle hjælpe: http://www.csharp-station.com/tutorial.aspx

t