Download Googles nye styresystem: Chrome OS booter på 7 sekunder

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
En opstartstid på syv sekunder og alle data gemt i skyen, så de er sikre, hvis man mister sin computer. Se video og billeder fra Googles eget styresystem Chrome OS, som nu kan downloades.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3792&cst=4



Hvor er download linket?



Deres release videoer ser sgu spændende ud. Som alle regnede med, så er det jo kun en webbrowser og intet andet.

Ser frem til noget demo af 3D, nogle udviklingsværktøjer og Chromium på andet end netbooks. :)



Deres release videoer ser sgu spændende ud. Som alle regnede med, så er det jo kun en webbrowser og intet andet.

Ser frem til noget demo af 3D, nogle udviklingsværktøjer og Chromium på andet end netbooks. :)

Og skal vi så ikke, med det samme og før det bliver en defacto stadnardbetegnelse, mane i jorden at operativsystemet hedder "Chromium".

Det hedder enten "Google Chrome OS" eller "Chromium OS".

"Chromium" uden "OS" på til sidst er betegnelsen for open source udgaven af Google Chrome. Chromium OS er dermed betegnelsen for open source udgaven af Google Chrome OS.



Indlæg senest redigeret d. 20.11.2009 14:10 af Bruger #8223
Meget interessant. Det eneste jeg ikke er positiv over for er ideen om at man ikke gemmer noget lokalt. Jeg har bestemt ikke løst til at alle mine data flyder rundt på internettet.



Meget interessant. Det eneste jeg ikke er positiv over for er ideen om at man ikke gemmer noget lokalt. Jeg har bestemt ikke løst til at alle mine data flyder rundt på internettet.

Det er derfor du bruger Chrome OS på din netbook og linux/windows/.. + Chrome på din stationær/laptop.

Chrome OS er i første gang tiltænkt netbooks.

"Netbooks (also called mini notebooks or subnotebooks) are a rapidly evolving category of small, light and inexpensive laptop computers suited for general computing and accessing web-based applications; "



Meget interessant. Det eneste jeg ikke er positiv over for er ideen om at man ikke gemmer noget lokalt. Jeg har bestemt ikke løst til at alle mine data flyder rundt på internettet.

Det er derfor du bruger Chrome OS på din netbook og linux/windows/.. + Chrome på din stationær/laptop.

Chrome OS er i første gang tiltænkt netbooks

Men det er stadig en dum idé ikke at kunne gemme lokalt. Bare fordi at det er min sekundære computer vil jeg da gerne kunne gemme på den.



Hvordan finder jeg frem til hvor jeg kan downloade det?



Hvordan finder jeg frem til hvor jeg kan downloade det?

Som der står i nyheden er det kun kildekoden der kan downloades. Den kan du finde her: http://www.chromium.org/chromium-os/building-chromium-os#TOC-Get-the-source

I toppen af tråden er der blevet linket til et vmware image du kan teste med.



Deres release videoer ser sgu spændende ud. Som alle regnede med, så er det jo kun en webbrowser og intet andet.

Ser frem til noget demo af 3D, nogle udviklingsværktøjer og Chromium på andet end netbooks. :)

Og skal vi så ikke, med det samme og før det bliver en defacto stadnardbetegnelse, mane i jorden at operativsystemet hedder "Chromium".

Det hedder enten "Google Chrome OS" eller "Chromium OS".

"Chromium" uden "OS" på til sidst er betegnelsen for open source udgaven af Google Chrome. Chromium OS er dermed betegnelsen for open source udgaven af Google Chrome OS.


Det kan vi godt... men vi kan defacto også sige at alle der ikke er dybt nørdet eller krakiler vil kalde det for enten Chromium, Chrome eller som de internt kalder det Chromos.

Så defacto slår defacto hjem og "æv bæv bussemand"

;)



<< < 12 > >>
t