En webservice til at afsende emails

Tags:    asp.net

Hej derude

Jeg skal i forbindelse med redesign af et site til at raffinere vores mailafsendelsesprocedurer.

Der skal bl.a. afsendes mails ved brugeroprettelse, aktivering o.s.v.

Sitet bruges af flere lande, derfor skal de forskellige mails være sprogstyrede.

Jeg forestiller mig en webservice som kan kaldes af sitet, jobs o.s.v. Servicen skal som input have sprog. nummer for mailtype og slutteligt en masse oplysninger om den person der skal sendes til. Servicen skal så flette oplysningerne sammen og afsende.

Nu er mit spørgsmål; skal jeg virkelig selv lave alt dette eller findes der allerede produkter derude som jeg har overset i min googling. Måske har I en bedre idè eller andet...

Glæder mig til at høre hvad I siger?

M.v.h
Lars

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har lavet noget ligende for ikke så lang tid siden, med hensyn til skabeloner osv.

Det vi gjorde var at lave en tekst hvor vi havde lavet dummy ord i som f.eks. $$NAME$$, $$STREET$$, $$ZIPCODE$$. Hvor de så blev ændret med en replace logik. Det foregik rigtig godt og køre ganske udemærket.

Men må give Brian ret, hvorfor gå igang med at bruge en SOAP protocol for at sende en mail, det er helt klart bedre at sende det direkte fra det system hvor du har dine oplysninger.

Men det system du søger efter, her jeg desværre ikke stødt på nogle steder, men det tager da heller ikke særlig lang tid at lave?

Hvis du alligevel skal sende så meget information til din webservice kan du så ikke bare sende mailen selv. HVis du skal udnytte din webservice synes jeg du skal lave en webservice som kan gemme standard mails og ud fra en objektstruktur nemt kunne sende dem afsted. Eventuelt også koble det med dit brugersystem så du kan sende dem til en liste af brugere nemt.

Min pointe er at du skal lade din webservice indholde så meget af din funktionalitet som muligt, således din applikation kan nøjes med så lidt viden som muligt.

Og for at svare på dit spørgsmål: jeg tror ikke der findes noget der er så specifikt som det du skal bruge.

t