Forslag til udvikleren

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej udviklere, eller nok nærmere Kasper,

Søgefunktionen (!)

Jeg har siddet med en af mine venner på skype, og forsøgt et par gange nu, og er nået frem til, at når en af os bruger søgefunktionen "crasher" siden for den anden samtidig med.

Altså det jeg vil frem til er, at din søgefunktion ikke virker særligt godt (eller ikke over hovedet?) og den crasher siden samtidig med.

Er det noget der evt. kunne gøres noget ved?
ved ikke om andre brugere har haft samme problem?

Bortset fra det kan der jo ikke komme andet end roser til udvikleren.dk ;)





Hej Simon,

Hvad søger du på? Jeg har lige testet med et par forskellige muligheder, og umiddelbart synes jeg det virker fint nok.

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg søgte efter en af mine venner (oliver p), og han kunne mærke det i den anden ende præcist når jeg trykkede "søg" - om dette har været et uheldigt sammentræf skal jeg ikke kunne sige, men det virker lidt mistænkeligt at det sker flere gange ;)



Søge funktionen søger ikke efter specifikke personer, kun i den tekst der står i fx et forum indlæg eller i en artikel :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Ja okay, men om jeg så havde søgt efter en bruger eller et indlæg kunne jeg tænke mig at resultatet havde været det samme ;)



Må nu også indrømme jeg heller ikke er overordenlig begejstret over søgeren. Den fungerer men er langsom.

Kasper, må man spørge hvordan du har lavet den? Med en "WHERE ... LIKE %" sql-forespørgsel?

Alternativt kunne man bruge google her på siden, hvis den ikke kan optimeres.



Indlæg senest redigeret d. 02.12.2009 23:07 af Bruger #5097
Shafh, something like that. Den kunne nok godt trænge til en omgang fulltext search optimering, men jeg har ikke rigtigt fået sat mig ind i det endnu. Jeg overvejer også stærkt at skifte den ud med noget Google, men det vil så ikke længere være muligt kun at søge i en specifik teknologi, som det er i dag. Men måske er en ulempe der er værd at tage med :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Du kunne evt. smide det op som en afstemning og se hvad folket siger?

Jeg ville ikke have noget imod en google søger - hvis dette kan optimere den.. Vil give Shafh ret i at den i dag er ekstrem langsom, og har af samme grund nok aldrig rigtigt brugt den før ;)



Hej Simon,

Hvad søger du på? Jeg har lige testet med et par forskellige muligheder, og umiddelbart synes jeg det virker fint nok.

Ville lige prøve det af, og kunne godt mærke at siden frøs lidt.

Jeg brugte IE8 - med 2 faneblade, havde denne post åben på det ene faneblad og på det andet søgefunktion hvor jeg søgte på "asd".

Jeg skiftede tilbage til et første faneblad og ville gå til forsiden, men siden reagerede ikke før jeg kunne se at søgningen var færdig.

Dette resulterede for mig i et delay på ca 6-8 sekunder, imodsætning til at siderne næsten indlæses instant.

edit: prøvede lige igen og de 6-8 sekunder jeg mente det var, er nok nærmere 20 sekunder ifølge stopuret.



Indlæg senest redigeret d. 02.12.2009 22:56 af Bruger #955
Hej Simon,

Hvad søger du på? Jeg har lige testet med et par forskellige muligheder, og umiddelbart synes jeg det virker fint nok.

Ville lige prøve det af, og kunne godt mærke at siden frøs lidt.

Jeg brugte IE8 - med 2 faneblade, havde denne post åben på det ene faneblad og på det andet søgefunktion hvor jeg søgte på "asd".

Jeg skiftede tilbage til et første faneblad og ville gå til forsiden, men siden reagerede ikke før jeg kunne se at søgningen var færdig.

Dette resulterede for mig i et delay på ca 6-8 sekunder, imodsætning til at siderne næsten indlæses instant.


Også noget i den stil jeg oplevede, bortset fra at jeg sad ved en computer i Assens og min ven i Odense såeh ;)



Jeg synes også søgefunltionen her på siden er langsom, så når jeg skal finde noget her på siden laver jeg altid en søgning på google med site:udvikleren.dk på.

Så jeg ville ikke have noget imod at den eksisterende søgefunktion blev skiftet ud med en google søgning.



<< < 12 > >>
t