Hjælp til "enkelt" stykke kode

Tags:    .net

Hej udviklere.

Jeg sidder og bøvler med at få lavet en menu, hvor der sker farveændringer, når et af links'ne er aktive.

Jeg har prøvet en masse tutorials med javascript og css, men det virker ikke fordi at jeg bruger en masterpage. Jeg bliver nødt til at have lavet et lille stykke kode i asp til det.

Mit forslag til koden er en load-event som requester querystrengen og hvis den er lig "default.aspx" så skal ID'en til den tilhørende <a> laves om til "current"

Håber at der er nogle derude som har et forslag til en syntax. Jeg er virkelig på bar bund, og kan intet finde om det på nettet



På forhånd tak



8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej af hvad jeg kan forstå vil du gerne have at når man putter musen henover et link så skulle den skifte.

Hvis det er almindelig tekst så kan du høre sådan her
HTML
Fold kodeboks ind/udKode 


CSS
Fold kodeboks ind/udKode 


Eller hvis det er et billede kan du også nemt gøre det med dette her stykke kode.

HTML
Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 04.12.2009 09:50 af Bruger #8715
Vil du lave det i din side er det nemmeste at kigge på en Javascript / JQuery ting.

HVis du vil lave det serverside skal du i din postback sætte cssclass'en på det menuitem der er klikket på (og fjerne det fra den der havde den før)



Hej Kim. Tak for den hurtige respons.

Nej, mit problem er at den skal forblive ændret, når man trykker på et link i navigationen.

Dvs. at jeg skal have lavet en syntax der ændrer den unikke id/class, når man trykker på det tilhørende link.



er det et billede eller et tekst link



Det er en tekstformattering.

Brian :

Ja, du har helt ret. problemet er at jeg ikke er klog nok til at kunne regne syntaxen ud



Brian:

Jeg synes at jeg har prøvet det link, og jeg kan ikke få det til at passe på hverken hoved eller hat :(



Måske forstår jeg ikke spørgsmål korrekt, men hvorfor bruger du ikke:
Fold kodeboks ind/udKode 




t