Adobe photoshop cs4 billede indsæt i shape.

Tags:    grafik webdesign

Hey!

Jeg har tegnet min egen shape med Pen Tool.
Da jeg var færdig med at lave den, trykkede jeg selection. Så den er rammet ind eller hvad man nu kalder det.
Nu vil jeg så gerne sætte et billede ind i mit shape. Hvordan gør jeg det? når jeg trykker indsæt, forsvinger min shape.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal nok hellere gøre din shape mindre, ellers får du noget pixelering i billedet.
du kan styre din shape ved at klikke på laget og så bruge path-tool. Det er den ANDEN sorte pil i værktøjsmenuen.
Her skal du trække hendover skærmen med den. så kommer der en ny slags selection hvor du bruger points, som er visualiseret som nogen sorte firkanter i PS. Så kan du trykke ctrl-t og skalere din shape.




du kan ikke paste et billede ind i en shape, i photoshop fungerer det sådan at du kan kun bruge den som en maske.
Hvis du ctrl-klikker på det grå preview-billede med din shape i layered, så kommer der en selection omkring din shape. oppe i Edit kommer der så "paste into", så laver den et lag med et billede hvor din shape er masket ud.



Hvad mener du med min shape i layered? jeg kan i hvert til fælde godt for taget et copy af mit billede.


Edit: fandt selv ud af det, forstår også godt hvad du mener nu.





Indlæg senest redigeret d. 06.12.2009 17:18 af Bruger #14838
jeg har stødt på et nyt problem, nu er mit billede åbenbart ikke stort nok, fordi min shape er større et mit billede. Hvordan kan jeg gøre mit billede større? jeg trykke nemlig "open" for at få mit billede og ikke "place" ellers duer det ikke.



Tak for alt din hjælp!:)

Fandt dog det samme billede men større:)



Indlæg senest redigeret d. 06.12.2009 23:08 af Bruger #14838
t