Feedback på design

Tags:    grafik webdesign

Halløj :D

Jeg har arbejdet med et design, men jeg er ikke helt sikker på hvor godt resultatet er, så lidt respons på det ville være nice :D

Tjek det her - http://redsplat.org/udkast/



Indlæg senest redigeret d. 06.12.2009 16:12 af Bruger #10113
7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tja, efter nogle år i branchen er jeg kommet frem til at menuen næsten altid er det sværeste ved et design. Det er altid en udfordring at få den til at sidde rigtigt, være brugervenlig og matche resten af siden..
Jeg ved at min makker (som er designer) læser meget på www.smashingmagazine.com hvor der er en masse gode artikler, så mon ikke der også findes en om menuer et sted?

I hvert fald syntes jeg at du skal prøve med en anden skrifttype - siger ikke at det skal være en kedelig verdana, arial eller TNR, men se om du kan læse dig til noget der inde ;)



Jeg synes, og det er det sværeste ved et godt design, at der mangler nogle detaljer.

Nu er det selvfølgeligt svært at pege på hvor du kunne tilføje flere detaljer når vi kun ser forsiden, men en ting der kunne være med til at give flere detaljer ved bunden. Hvad med at lave en bund hvor der er links til "Fragt & Levering", "Om Bardino & Friis", "Returret", etc. ?

Og så ville jeg lave hjørnerne på baggrunds-containeren mindre. De virker meget voldsomme - jeg ville kunne bruge så store hjørne hvis forskellen mellem farverne på baggrund/container-baggrund var lille.

Menuen kunne du måske integrere bedre i designet ved at rykke den IND i containeren, bruge en almindelige font og så lave en klar division mellem menu/indhold ved at lave en border under og give menuen en baggrundsfarve som var lidt anderledes end baggrundsfarven i containeren (evt. med en svag gradient-effekt).

en af de ting som jeg synes der oftest mangler er gradients og små diskrete borders - Det kan virkeligt gøre en verden til forskel.



Nu er det en side som skal sælge smykker. Derfor er jeg enig med Christina i, at der mangler lidt detaljer, som kan give siden et mere classy og feminint udtryk.

Logoet skal være meget mindre. Det virker for klodset når det er så stort og det tager fokus fra det siden handler om: smykker. (Du skal også bede din klient om at tage sine produktfotos på en mere diskret baggrund. Den tager også fokus)

I forhold til menuen så tror jeg med fordel, at du kunne lave en vandret menu i stedet og lave teksten lidt mindre.

Til sidst er det meget vigtigt at du gør linket til "Bestilling" meget mere tydelig. Dine brugere må aldrig være i tvivl om, hvordan de køber, så udover et menupunkt bør der også være en stor fed knap med teksten "Køb nu!" på forsiden - måske under hvert produktfoto



Du skal passe på med at bruge skrifttyper der ikke er sådan lige til at læse..
Og så syntes jeg ikke specielt godt om at dine overskrifter har glow, men bortset fra det er det vel okay - hvis det er de farver du vil bruge.


Btw. lad være med at udlodde points når det er feedback posts i fremtiden ;)



Btw. lad være med at udlodde points når det er feedback posts i fremtiden ;)

Hvorfor i al verden skulle jeg ikke gøre det? Hvis folk giver en god konstruktiv kritik, så har de da helt klart fortjent nogle points. Hvad er problemet i det?

Min kunde har selv ønsket at logoet skulle være krøllet, og farverne guld og sort. Så det kan jeg ikke rigtigt selv bestemme.



Indlæg senest redigeret d. 06.12.2009 21:47 af Bruger #10113
Mente nu ikke så meget logoet, det var mere menuen jeg tænkte på..

Jeg har ikke selv noget problem med at læse hvad der står, men jeg ved bare af erfaring at man skal passe lidt på med de "specielle" skrifttyper i menuer ;)



Mente nu ikke så meget logoet, det var mere menuen jeg tænkte på..

Jeg har ikke selv noget problem med at læse hvad der står, men jeg ved bare af erfaring at man skal passe lidt på med de "specielle" skrifttyper i menuer ;)

Well. Det kan du have ret i. Men jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal lave det, så menuen matcher logoet..



t