Udregne tid til specifik dato og tid

Tags:    c#

Hej..

Har siddet og kigget lidt rundt på nettet og fundet frem til det tilsyneladende har noget med timespan at gøre men er ikek helt sikekr, og kan under alle omstændigheder ikke finde en løsning selv.

Jeg vil gerne have en funktion, der udregner hvor mange halve timer der fra folk går ind på siden til et helt specifikt tidspunkt jeg sætter op. Altså så fra hvis vi siger hvis tiden de kommer ind på siden er d. 11/12 2009 kl. 13.00 og tiden jeg har sat er d. 12/12 2009 kl. 14.00 skal den vise mig der er 50 halve timer til.

Kan bare ikke gennemskue hvordan jeg gør det rent praktisk.. Hjælp hjælp :)

På forhånd tak

Frit fra hukommelsen, ikke testet:

Fold kodeboks ind/udKode 

Brian du kunne også som startTime bruge DateTime.Now();

Frit fra hukommelsen, ikke testet:

Fold kodeboks ind/udKode 

Din kode burde virke, bortset fra at du skal gange med 2 for at få halve timer. Ikke dividére.

1 time * 2 = 2 halve timer.

Dog skal der rettes lidt, da f. eks. TotalHours er en double.

Så lige at du har beregnet 1000 år. Ved ikke om det var intentionelt.

Færdig eksempel:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 15.12.2009 18:40 af Bruger #1927
Tak.. Vil straks kigge på det og vende tilbage med hvor vidt jeg kan finde ud af at tilpasse det mine behov :)

Nå.. Det virker... Bare ikke het efter intentionen.. Så prøver lige igen :p

Kode ser således ud nu:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Her er mit problem.. Som i kan se forsøger jeg at udregne nogle ture i et spil.. men man får turene hver halve time.. Altå fx. kl. 14.00 og 14.30 og 15.00 osv osv.. Så hvis jeg sætter tiden som gjort i koden her vil den sige 150 selvom den faktisk bør skrive 149..

Det har selvfølgelig noget at gøre med der er en halv time til.. Men man får bare en tur kl. 10.30.. Og efter som maks ture er 150, bør den jo så stå på 149, så man kan se der er en tur mere..

Så hvad gør jeg?? Skal der rettes til i koden eller skal den skrives om??

På forhånd tak :)

Hej

Du kan prøve med denne code:
Fold kodeboks ind/udKode 

Venlig hilsen
Claus

Hej

Du kan prøve med denne code:
Fold kodeboks ind/udKode 

Venlig hilsen
Claus

Close.. But no cigar..

Umiddelbart ser det ud til at virke.. Men hvis jeg sætte startTime til 10.20 i stedet for skriver den at man skal have 150 ture. Det skal den ikke skrive før klokken er 10.30, da man kun får ture hel og halv klokkeslet.

EDIT:

Man kan vel løse det ved at gøre noget i den her stil. Dog skal jeg lige have lidt hjælpe til at udforme min kode, så jeg ikek skal sidde og hardcode alle minutter i døgnet :P
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Indlæg senest redigeret d. 26.01.2010 01:19 af Bruger #11545
Hej..

Kan du ikke bare lave en class med koden og så kalde den hver halve time?

Venlig hilsen
Claus

t