Hey udviklere,
Jeg sad lige for sjov her den anden dag og lavede et C# program til at bruteforce MD5 hashes.
Programmet kører fint nok, og virker, men når det kører står det som "svarer ikke" på joblisten - dette betyder ikke at det ikke kører, for jeg får stadig mit resultat til sidst.
Måden hvorpå jeg har lavet det er med et stort for loop.
Som sagt sad jeg og kedede mig, så det er måske ikke lige det mest effektive program og der er sikkert mange bedre måder at lave det på, men jeg lavede et text felt hvor man indtaster hvor mange tegn plain tekst strengen er på (altså den der er MD5 hashet) og programmet regner derefter ud hvor mange muligheder det giver (jeg har kun udviklet det til at tjekke med de små bogstaver a-z, altså 26 bogstaver, så jeg tager 26^x hvor x er det tal man indtaster)
Jeg vil jo derfor hurtigt få et loop der skal køre igennem noget der ligner 11,8 millioner gange, hvilket jo så gør det forståeligt nok at programmet fryser.
Spørgsmålet er om der er en måde at undgå det? skal man lave et andet type loop, eller hvordan?
Ved ikke hvor meget mening noget af det jeg lige skrev gav, men det er som sagt bare et lille "projekt" fordi jeg keder mig