connect til MS Sql database

Tags:    .net

Hej er der nogen der ved hvordan en connectionstring skal se ud når man vil connecte til en sql database der ligger i en bestemt mappe på computeren. Indtil videre har jeg følgende streng:

Fold kodeboks ind/udKode 


Min databasefil hedder Database1.sdf og er ikke beskyttet af brugernavn og password. Den ligger i mappen c:\Test\. Når jeg bruger denne får jeg følgende fejl:

Cannot open database "C:\Test\Database1.sdf" requested by login.The login failed. Login failed for user 'My\Andy'.

Er der nogen der ved hvad den rigtige connectionstreng skal være?



5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv at fjerne User Id=;Password=; fra din connstr.

Udover det vil jeg aldrig anbefale at placere din .sdf andre steder en App_Data.



Det virker ikke. Så kommer den med samme fejlmeddelelse. Hvis jeg også fjerner integrated security = true fra strengen kommer den med fejlmeddelelsen "Login failed for user ''". Nogen ideer?



Nu har jeg selv fundet løsningen et andet sted. Problemet var at min version af SQL var SQL CE og den streng jeg havde skrevet var til SQL Express.Derfor skulle der kun indgå selve placeringen af datafilen under data source og jeg skulle bruge andre koder til at kunne connecte. Jeg lukker derfor tråden nu. Men tak for alles forsøg i hvert fald :-)



Indlæg senest redigeret d. 05.01.2010 11:58 af Bruger #959
t