Matdorspil - Grafisk programmering

Tags:    java

<< < 123 > >>
Hej

Så er jeg gået i stå med mit Java igen.

Jeg havde tidligere lavet et matadorspil (med hjælp fra bogen), og nu består opgaven så i at lave det grafisk.

Jeg har fået alle felterne til at blive vist grafisk, men jeg vil gerne have at der står under feltet hvem der ejer det. Jeg synes jeg har prøvet alt, men kan ikke få det til at virke.

I klassen Grund2, har jeg sat nogle udskrivninger ind, for at se hvad der sker. Det viser at metoden bliver kørt igennem, men den ikke vil tegne ejeren til grunden.

Håber i kan hjælpe.

Programmet er delt op i mange klasser, og jeg poster de mest relevante for at spillet kan fungere. Dog i rækkefølge efter relevans. Jeg er næsten sikker på at problemet ligger i MatadorGrafikpanel, Felt og Grund2.



Grafikpanelet:
Fold kodeboks ind/udKode 


Felt:
Fold kodeboks ind/udKode 


Grund2:
Fold kodeboks ind/udKode 


Gade2:
Fold kodeboks ind/udKode 


Spiller:
Fold kodeboks ind/udKode 


Matadorspil:
Fold kodeboks ind/udKode 


BenytMatadorspil:
Fold kodeboks ind/udKode 




23 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du bare gerne vil have det til at virke burde du kunne gøre følgende. Her referer jeg til den kode du postede fra starten af:

Du skal kun have et Matatadorspil nemlig den du laver i BenytMatadorspil. Dvs. der ændres kun i en under alle omstændigheder. Men dit grafikpanel kender ikke noget til den. Derfor kan du give den med i "constructoren".

Ændrer Grafikpanelet til:
Fold kodeboks ind/udKode 


Så når du laver dette grafikpanel skal du huske at give den Matadorspillet når du laver panelet:

Fold kodeboks ind/udKode 


Prøv lige og teste om det så ikke virker.


Desværre. I MatadorGrafikpanel, under
public void paintComponent(Graphics g)
kan den ikke finde "spil".

Så programmet kan ikke køre. Jeg har prøvet at oprette "Matadorspil spil" i klassen, men så kan det stadig ikke køre.



Ups. der hvor den nu klager over "spil" skal stå "spillet".



FANTASTISK!!!!


Tusind tak for hjælpen!

Det virker nu! :D


Som tak for besværet Ieet, så for du os lige lidt point ;)



Indlæg senest redigeret d. 25.01.2010 15:51 af Bruger #15575
<< < 123 > >>
t