Studiejob?

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej alle - det er ved at være længe siden jeg har været på udvikleren sidst. :)

Jeg har besluttet mig for, at jeg gerne vil tjene nogen penge, og det kunne jo være fedt, hvis det var ved at lave noget mere eksotisk end at stå som kassedame.

Hvad er der af muligheder for job, som programmør, webudvikler eller lignende for en gymnasieelev på sidste årgang?



12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Mathias: altså vores kunde i øjeblikket er en jeg selv tidligere har arbejdet for (MEGET) og da de mente at det var ved at være tid til en opdatering (www.bbgolf.dk - som virkeligt trænger!) kontaktede vi dem igen, hvorefter vi hurtigt fandt ud af noget.. Ellers bestemmer vi os for en målgruppe der kunne være villige til at købe en hjemmeside (lokale sportsklubber, lokale fotografer, pizzariaer etc.) og kigger først efter om de over hovedet har en hjemmeside. Hvis de har det vil vi med det samme komme med et forslag til hvorfor de skal have ny og hvad vi kan gøre for dem, og hvis de ikke har i forvejen laver fortæller vi dem om hvordan de kan udnytte det online marked ;)



Radioen har ikke fået navn endnu eller domæne og jeg siger ikke navnet hvis der nu skulle komme en Haj men den der programmeret bedst for 20.000 kroner og bliver min faste programmør jeg giver 20.000 for hvert projekt jeg laver :)
( mit næste projekt bliver nok en 2D chat som jeg vil betale over 50.000 for )




www.jobindex.dk ...



Jeg har været inde for at kigge på siden, og det er netop grunden til at jeg spørger herinde: Jeg kan ikke finde noget, der ligner ovenstående, som ikke er rettet mod studerende på uni.

Kan du give mig nogle eksempler på jobs, som du har fundet på siden?



Jeg arbejder freelance med en kammerat fra skolen..

vi opsøger mindre firmaer og foreninger og tilbyder dem at lave en hjemmeside til fornuftige penge ;)

Det vrimler måske ikke med kunder, og dit pengeflow er MEGET on/off, men freelance er nok din bedste mulighed ;)



Hej Simon,

Når du siger fornuftige penge, hvor meget er det så? Hvor mange timer når du at arbejde på en gennemsnitlig måned, og hvad er din gennemsnitlige timeløn? (Håber ikke det er for personlige spørgsmål)



Jeg har været inde for at kigge på siden, og det er netop grunden til at jeg spørger herinde: Jeg kan ikke finde noget, der ligner ovenstående, som ikke er rettet mod studerende på uni.

Kan du give mig nogle eksempler på jobs, som du har fundet på siden?


Det skriver du jo intet om i dit indlæg..

Der findes også:
http://studenterguiden.dk/?studiejob
http://www.it-jobbank.dk/

Jeg har ikke selv kigget dem igennem..



Det er meget forskelligt. Der er ikke nogen bestemt timeløn som regel.
vi plejer at fastsætte en kontrakt før arbejdet starter, hvor prisen er fastsat på forhånd, således at vi arbejder efter en fast pris.

Hvis vi så bruger en uge er det jo bare fint, men hvis vi bruger halvanden måned er det knap så godt.

Men en forholdsvis stor hjemmeside kan du hurtigt tjene 3-4-5 tusinde kroner på ;)



Det er selvfølgelig meget logisk at gøre det på den måde, så kunden er sikker på, at prisen ikke stiger helt vildt. Det er bare lang tid siden jeg sidst har lavet et website - helt tilbage inden gymnasiet. Så det ville være rart at have et overblik over hvor meget andre tjener - evt. bare i snit per måned eller lignende.

Når i opsøger mindre firmaer og foreninger, går i så bare ind på dgs.dk og ringer rundt, eller hvordan foregår det?



Hvis du vil melde dig søger jeg en programmør til en radio hvis du kan lave det skal du nok få en lille ''løn'' altså hvis jeg syntes det er oka ... jeg designer selv :)



<< < 12 > >>
t