Felt til et Kodeord i en mysql tabel

Tags:    databaser

Hej.

Er ret ny, så hvis jeg lyder newb er det derfor :)

Jeg sidder og er ved at lave et "opret bruger" script, og har lavet en database til formålet.

Det hele virker sådan set også som det skal, men problemet er at jeg kan se den kode som brugeren har angivet, i min database.
feltet er sat til VARCHAR. Så jeg tænker, om jeg på nogen måde kan gøre det skjult for mig i selv databasen, så brugerens kode bare vil stå som prikker, stjerner eller lign ?

Tak

// Christian



Hej.

Er ret ny, så hvis jeg lyder newb er det derfor :)

Jeg sidder og er ved at lave et "opret bruger" script, og har lavet en database til formålet.

Det hele virker sådan set også som det skal, men problemet er at jeg kan se den kode som brugeren har angivet, i min database.
feltet er sat til VARCHAR. Så jeg tænker, om jeg på nogen måde kan gøre det skjult for mig i selv databasen, så brugerens kode bare vil stå som prikker, stjerner eller lign ?

Tak

// Christian

Passwordet skal jo altid være gemt på computeren, så selv vis du skulle få det program du kigger i databasen med til at vise stjerne, så vil du altid kunne få fat i passwordet på en eller anden måde.

Den måde man plejer at løse problemet på, er at hashe koden med en eller anden kryptering, og så gemme den hashede værdi i databasen. Når brugeren så indtaster sit password for at logge ind hasher du også det og holder det op imod det hashede password i databasen.

Her er en artikel der forklare det:
http://phpsec.org/articles/2005/password-hashing.html



Indlæg senest redigeret d. 20.01.2010 19:14 af Bruger #13669
Det giver mening.. Tak!



t