3rd party C# applikation imod Axapta

Tags:    .net

Hej folkens...

Jeg har lige brug for noget assistance...Jeg har siddet og udviklet et kundeværktøj, som indeholder kunde oplysninger.
Lige nu har vi en mand som sidder og bruger alt for meget tid på at åbne C# applikation og manuelt copy&paste nye kunder ind i Axapta web clienten for at oprette dem i Axapta systemet...

Er der nogen der har nogle erfaringer med dette? Skal finde ud af om jeg ved hjælp at en connection string i mit 3rd party app. kan indsætte nye tupler i databasen bag Axapta, og om Axapta vil validere de dataer jeg har sat ind?
Altså, er der en måde at automatisere det med at oprette debitorer fra 3rd party app til Axapta???

Tak for jeres tid til at give en lille hånd.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Pas på!

Vi arbejder en masse med Axapta men kun med udtræk af data. Problemet er at datamodellen er svær at overskue, dvs. hvis du indsætter skal du sikre dig at du opdaterer alle relaterede tabeller også - og de kan være svære at spotte.

Der er også noget med at der er lovkrav til et revisionsspor i regnskabssystemer, det ved jeg ikke om du kan sikre ved selv at indsætte data i tabellerne direkte.

Men det at indsætte, kan jeg ikke se noget problem i, det er en SQL Server eller en Oracle database der ligger under...



Hmmm... Det var dog irriterende... så der er ikke nogle umiddelbare måde at kunne automatisere denne process hvorpå en medarbejder automatisk sidder og taster nye debitorer ind fra en ekstern DB?

At kunne trække ting ud af Axapta DB via SQL forespørgsler, kan jeg desværre ikke rigtig drage nogen nytte af til dette projekt :(



Desværre, men det er jo nemt at indsætte i stedet for at læse ud, det er bare et spørgsmål om at skrive noget andet SQL. Problemet kommer når du skal sikre integritet med andre tabeller



t