C# SQL klasse

Tags:    c#

<< < 12 > >>
Hej Udviklere,

jeg er i gang med at udvikle min egenklasse, som skal varetage kommunikation med SQL Server 2005 i mine projekter (skole projekter). Klassen ser ud som følgende:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Jeg har ikke lavet specifikke funktioer, som laver en "select" eller "update" som man kender i nogle frameworks (codeigniter til php).

Spørgsmålet går nu på, er der noget som I mener jeg mangler i klassen for at gøre den mere "komplet"? Desuden så er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg skal fange OUT parametere i Stored Procedures, men vil min nuværende metode kunne dette?

Indlæg senest redigeret d. 03.02.2010 10:06 af Bruger #6559
15 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det ser jo umiddelbart ganske tilforladeligt ud :)

Lige en lille hurtig indskydelse herfra da jeg nu her hurtigt skimmede koden i gennem: For mig er det lidt dårlig "kode-skik" og undlade at skrive access-modifieren (public, private, protected, internal, protected internal) til dine variabler. Regner med at de i dit tilfælde skal have private som access-modifier? (så vidt jeg husker tolker C#-compileren, modsat Java-compileren, alle medlemmer af en klasse uden access-modifier som private...) Bare lige en detalje :)

Indlæg senest redigeret d. 07.02.2010 22:51 af Bruger #2243
Jeg skam godt de er private hvis jeg ikke sætter min access modifier. Det er lidt derfor jeg udelader dem. Men jo, det er nok en god idé at få dem på, da min lærer nok vil krumme tæer over det til vores semester projekt ;).

Ja netop. Det er bare med at få de gode vaner ind under huden fra starten.

Jeg siger tak for hjælpen/inspirationen.

Det var så lidt. Skriv endelig her på forummet igen hvis der skulle være noget :)

<< < 12 > >>
t