C fejl - Begynder niveau

Tags:    c++

Hej alle sammen,

Jeg er ny på denne side, så jeg vil lige lægge ud med at fortælle lidt om mig selv.

Jeg går på HTX, og regner med at tage uddannelsen som datamatiker, da jeg gerne vil være programmør.
Lige PT har jeg mit eget lille computer firma, hvor jeg bygger computere, ved siden af det arbejder jeg i Kvickly.

Nu til mit problem.

Jeg er liget gået i gang med at lære C og en smule C++, så jeg er lidt forud for min uddannelse, selvom der dog stadig er 2½ år til DTU. ;)

Jeg bruger bogen, C/C++ Grundbog i programmering, af Henrik Kressner, men jeg er nået til en kode, som jeg ikke kan få til at virke.

Koden:
Fold kodeboks ind/udKode 


Det er muligvis:... != EOF) som fejler, ved ikke hvorfor.

Er det nogle kvikke hovedet, som kan regne den her ud. Jeg har bare skrevet direkte af fra bogen, da det er en figur.
Kan muligvis uploade et printscreen, hvis det ikke er imod reglerne.

Det er, efter hvad jeg har læst mig til, meningen, at programmet skal skrive: "Der var (antal bytes) i filen"


Mvh.
Maizz




Indlæg senest redigeret d. 10.02.2010 18:30 af Bruger #15680
Det virker fint.
Du skal køre programmet fra en prompt (Start->Kør->"cmd") og når du har skrevet noget til programmet, skal du trykke CTRL+d:

Fold kodeboks ind/udKode 


15 tegn er inklusiv en newline karakter.



Er stadig ikke helt med, sorry.

Jeg bruger CodeBlocks 8.02

Havde regnet med, at jeg bare skulle skrive koden ind i CodeBlocks, og trykke F9, men lader ikke til at man skal det denne gang. Bogen man godt være lidt svær at forstå en gang i mellem. :/

Jeg har bare skrevet koden ind, som jeg plejer, og trykket F9 for at starte det.
Bagefter kommer der en prompt op, men selvom jeg skriver noget og trykker Enter, så sker der ikke så meget.

Skal jeg skrive noget bestemt, i den prompt der kommer frem.

Jeg er stadig på begynder niveau, dvs. jeg kan lave min egen regnemaskine og alt andet der muligvis skulle komme længere henne i bogen.

Her er et billede, af hvad der sker, når jeg starte mit program i CodeBlocks:
http://img130.imageshack.us/img130/1965/unavngivetf.png

I må undskyld, hvis jeg virker lidt forvirret, men jeg er trods alt lige gået i gang med det. ;)



Hvis det er på Windows skal du bruge Ctrl+Z i stedet for Ctrl+D

Det er muligvis nødvendigt at trykke på Enter før og efter Ctrl+Z for at det virker.



Yeaaa man! Det virker sgu! :D
Tak for det!
Endelig kan jeg komme videre med bogen :D



t