Hvor starter man?

Tags:    .net

Hej udviklere!
Jeg vil virkelig gerne i gang med at kode .net frameworket. Jeg er så småt begyndt på det med C++. Er det noget i vil anbefale eller skal jeg måske tage C# i stedet for?

Jeg vil rigtig gerne i gang med noget SQL og sådan noget. Men først må jeg jo have noget erfaring og vide hvordan .net virker.

Så hvis i kender nogle gode tutorials til C++.net eller måske C#.net. Og hvis C#.net så hvilket program skal jeg bruge? Jeg bruger i øjeblikket Visual C++ express til C++.

Venlig hilsen,
BrunO



9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jo, men du kan også finde den på pdf.

Jeg ved desværre ikke hvor men jeg fandt den på rapidshare (Ulovligt, slemt I know :P)



@Bertel
hvad er fordelene ved c# i forhold til c++ og
omvendt?



Intet ?



Kig på Professional C# 2008 (Wrox Professional Guides)

Den tager også hensyn til Java og C++ (Hvis man kommer der fra)



Det er denne bog du mener ikke: http://www.amazon.com/Professional-2008-Wrox-Guides/dp/0470191376 ?

Den bog vil jeg kigge lidt på så. Er der andet i kan anbefale ? Måske noget på nettet ?



Har også selv fundet den på PDF.
:)



Hvis du vil programmere .net så gør det i C#
Hvis du vil programmere C++ så undgå .net



Så tror jeg at jeg vil gå i gang med C#



C++ er i nogen tilfælde hurtigere, det kan f.eks. være en fordel hvis man laver spil.
C++ kan køre på et hav af forskellige platforme, mobiltelefoner, Linux, vaskemaskiner og meget andet er f.eks. programmeret i C++

C# er et mere moderne sprog end C++, det er på nogle måder et mere elegant sprog og du bliver i høj grad forhindret i at lave for mange unoder. C# er (stort set) kun til Windows.

Hvis du vil bruge .net er der i mine øjne ikke nogen grund til at bruge C++. For .net er kun til Windows, og den C++ du laver i .net er ikke rigtigt C++

Det kan være fornuftigt at starte med C# for det er på mange måder lettere at lære end C++. Oftest vil du få brug for at lære flere sprog hen af vejen.

Java er på mange måder sammenlignelig med C#, bortset fra at Java også kan bruges på mange andre platforme end Windows.



t