Nybegynder problemer. Begynderens Guide til C++ af Bertel brander.

Tags:    c++

Er Total ny i at programmere i C++.
Har så fundet stedet her. og sidder for øjeblikket og læser artiklen ..:
Begynderens Guide til C++ af Bertel Brander. Og prøver så at løse de opgaver han stiller efter hvert afsnit. men nu er jeg altså rendt ind i et problem i afsnit 10.
Opgaven lyder..: lav en funktion der kalder sig selv og beregner 3*2*1, hvor det første tal i rækken skal være en parameter..!
Fold kodeboks ind/udKode 

#include <iostream>
#include <iomanip>
#include <string>
#include <time.h>
#include <stdlib.h>

using namespace std;

int Fakult(int a);

int main()
{
int Tal1;
cout <<"Indtast tallet du vil have FAKULTETET af : " ;
cin >>Tal1;
Fakult(Tal1);
return 0;
}

int Fakult(int a)
{
a--;
if (a== 0)
{
return 0;
}
else
{
Fakult(a);
}

}

Mit problem består i at jeg ikke kan få den til at "a" til at holde sin værdi mellem kaldene. håber ikke problemmet er fo "Begynder agtig", vil virkelig lære C++. Så håber der er en venlig sjæl der giver en hånd. På for hånd tak!





Det du vil gøre er noget lign.
Fold kodeboks ind/udKode 


Så hvis vi skulle lave et billede af det, bliver det til:
fak(a) = a*fak(a-1) = a*(a-1)*fak(a-2) , osv osv indtil a == 0. Du måske huske at du ikke må gange med 0, idet hele produktet så bliver 0.

Held og lykke med det.




Tusind tak .. det var et hurtigt svar. så tak det vil jeg prøve at lege lidt med. og se om jeg kan få til at virke.:D



Blot et tip: Tag og fjern din mail adresse fra din signatur her på siden, det er en offentlig tilgængelig side så du risikerer at få så meget spam at du falder af internettet :-)

HVis folk vil dig noget, så sender de en privat besked (som ikke er offentlige) og der kan du give din mail tilbage.



Hej tak for rådet havrregaard.



t