PHP-udviklere foretrækker Windows på desktoppen

Tags:    it-nyheder

Et lille flertal af PHP-udviklere foretrækker Windows frem for Linux på desktoppen. På serversiden sættes Windows dog fuldstændig til vægs af Linux-platformen.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=4060&cst=4



Syntes artiklen får det til at lyde som om at det er exceptionel mange der foretrækker Windows. Jeg er ret imponeret over at 38,5 % foretrækker Linux. For det er jo tros alt under 4 % procent af verdenen der virkelig bruger Linux på deres desktop.



>Syntes artiklen får det til at lyde som om at det er exceptionel mange der foretrækker Windows.

"Et lille flertal af PHP-udviklere foretrækker Windows frem for Linux på desktoppen."

Mvh.

Kasper (TSW)



En lille historie:"Det første år solgte mit bilfirma 2 biler!! Det næste år var salget steget 200%!!!"... Jeg giver intet for procenter.



Nu er PHP også et forholdsvis nemt sprog at portere. Det er meget få PHP-værktøjer der er platformspecifikke, så for en udvikler vil det som regel være hip som hap. Der er ikke rigtigt noget ved PHP der skal/bør køres på kommandolinien, for eksempel. Så derfor er det nok meget realistisk at fordelingen er som den er.

Men med fx C eller C++ kunne jeg forestille mig at langt flere bruger Linux end Windows. Og omvendt med C# ;)



Jeg synes at det er en underlig vinkel på historien.

Det der for mig at se er det mest overraskende er at PHP udviklere, i højere grad end andre, foretrækker Linux.



Syntes statistikken lyder forkert enlig. Hvis den procentdel af php-udviklere som foretrækker linux virkelig bruge linux ville linux's markedsandel være meget større...



Syntes statistikken lyder forkert enlig. Hvis den procentdel af php-udviklere som foretrækker linux virkelig bruge linux ville linux's markedsandel være meget større...

For det første er der altså mange flere mennesker der bruger computere, end der er PHP-udviklere. At lidt under halvdelen af de _adspurgte_ PHP-udviklere alene skulle drastisk hæve den globale markedsandel for Linux er ikke videre sandsynligt.

Derudover er der ingen der har nogle reelle tal på hvor mange der bruger Linux, fordi man i sagens natur ingen pålidelige salgstal har. Derfor er det svært at henføre til en markedsandel, og dermed endnu sværere at sige om den er større eller lavere end antaget :)



t