VS 2008 setup projekt

Tags:    .net

Hey allesammen

Jeg sidder og har lavet en windows applikation, og har lavet et setup projekt til at installere det med (hvilket virker fint nok).

Problemet er nu, at der bliver installeret en xml fil også, og når man kører programmet efter installation, siger den at der ikke er adgang til den fil.

Når jeg undersøger rettigheder på den folder som den er installeret i siger den også at der kun er læse rettigheder, og jeg kan fint ændre rettighederne så jeg efterfølgende kan bruge programmet uden problemer.

Men kan man ikke få installeren til at sætte de rettigheder selv, og hvordan?

Venlig Hilsen
Martin



Tag og skriv selv filen første gang du skal bruge den. Jeg har dog aldrig oplevet at det skulle være et problem med skriverettigheder.

P.S. Har du kigget på ClickOnce som et alternativ til at lave et setup program? Det er meget smart. Kig evt på noget af det mig og en kammerat har på www.vikingworks.dk (det er en Age of Conan hotkey mapper) den kører ClickOnce, prøv at installer den fra siden og se hvad der sker. Når vi opdaterer den og brugere starter op igen checker den nettet og ser om der er en ny version, hvis der er det så tager den den nye version ellers kører den gamle bare videre.



t