Webshop og IP ban system

Tags:    diverse

Ja overskriften siger næsten det hele...

Nu er det ikke mig selv som skal bruge dette. Men søger alligevel andres mening omkring dette.

Synes du (dvs. dig som læser :D ) at en webshop skal indeholde et IP ban system, så man kan udelukke brugere som man ikke vil have til at besøge sin webshop?

*skal lige sige det ikke vil udelukke en hacker eller spam bot, da de ofte skifter IP hele tiden, via proxy servere.

Ville du selv have det på din webshop eller ville du være ligeglad om det var der?

Kom med meninger og kommetare, så hjælper du andre :D



Hvis ejeren af shoppen, mener at man for at undgå svindel bør blokke IP, så kan det være en mulighed.

Men jeg ville nok tænke over om hvordan folk bliver blokket, mest for ikke at begrænse folk i at handle.

Jeg tror mere at et filter på forsendelse og køb er relevant end et direkte IP ban.

Ellers kan der være brug for at IP blokke, hvis fx at man ikke ønsker kopier af shoppen i Kina eller lign.





Hvis man har et reelt problem som man mener man kan løse med et IP ban, så kan det være en god ide. Men er der ikke noget problem lige nu, vil jeg ikke mene det er besværdet værd.



t