Umbraco Licenser og versioner?

Tags:    .net

Hejsa!

Jeg skal høre om nogen ved noget omkring Umbraco og de licenser som følger CMS'et.

Der findes nogen prolicenser, men hvad bruges de til præcist udover licens?
Hvad får man får prolicenserne?

Kan man hente gratis versionen og programmere .NET moduler til den uden at bryde licensen?
Eller hvordan fungerer det?

Findes der specielt software til at lave moduler eller kan man bruge VB studio C#?

nogen der har sat et umbraco system op for en kunde, og ikke sat umbraco logo på sitet?, men hvor det optræder i admin delen.

håber nogen har energi til at svare bare lidt på nogen af disse spørgsmål :-)



9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har faktisk leget med det et stykke tid nu og læst licensen igennem. Du må gøre fuldstændig hvad du vil med umbraco det er 100% open source. Så vidt jeg har forstået er umbraco pro bare ekstra features du kan tilføje til systemet. I den gratis version har du heller ikke mulighed for at se kildekoden, som er tilgængelig i pro versionen. Der følger desuden også et deployment tool med pro versionen :)



Er der ellers noget jeg skal være SÆRLIGT opmærksom på med Umbraco :-D ??



Jeg synes at det der slog mig mest var at man skal lave det meste "kode" i hånden. Det vil sige at du skal være rimelig skarp til XSLT (alt er i xml), samtidig med at du skal "kode" dine sider (HTML osv.) i hånden, der er ikke en smart grafisk editor til det. Men det er i det store hele ikke et problem. Det eneste der kan blive lidt tricky er XSLT.

Udover det synes jeg det er svært at få et overblik over hvilke komponenter der er tilgægelige (fx. artikler, blog, nyhedsbrev, eCommerce, osv...) der er mange udviklre rundt omkring der smider deres egne komponenter på deres blogs eller de står i forummet på umbracos side - lidt svært at få det forkromede overblik.



Der findes desuden en del videoer på på www.umbraco.org der giver en super god intro til hvordan det hele hænger sammen :)



Hej Steffen,

tak for input.
har du programmeret nogen moduler til umbraco?




Det er ligetil at lave komponenter til Umbraco. Både almindelige kontroller (som eks. en kontaktformular) eller dine egne datakilder osv. Der er meget information på deres side omkring det, og naturligvis meget rundt omkring på nettet.

Jeg har et lille firma hvor vi blandt andet satser på Umbraco - så jeg har da leget lidt med det :-)



Hej Brian

super fedt. :-)

Jeg skal bare lige danne mig et overblik over opgaverne.



jeg må sige jeg er helt enig med Brian. Jeg var super overrasket over hvor overskueligt det er at lave diverse komponenter til Umbraco, selvom jeg kun har leget en lille smule med det indtil nu :)



Er der ellers noget jeg skal være SÆRLIGT opmærksom på med Umbraco :-D ??





Jeg tænkte nok at XSLT var uundgåeligt, men der er jo ingen vej udenom.

oki, tak. jeg er vildt glad for jeres input.

tak for hjælpen. :-)




t