Router bandwidth allocation

Tags:    diverse

Hey,

Er der nogen der kender en router der kan tildele en fast mængde hastighed til et lokalt ip nummer ?!?

Fx. 192.168.0.100 10kb min. hvis der er fuld gang i forbindelsen.

Oplever dette problem med min netradio, når mine 2 knægte sidder og spiller på nettet, så kan jeg slet ikke høre netradio olig.

Den skal kunne tildele via trådløst ipnummer da det er en Logitech wifi radio.

- Allan



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey Allan,
de fleste routere idag, understøtter Quality of Service (QOS) og skal blot konfigureres :)

du kan læse mere om det her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Quality_of_service

hvilken router benytter du på nuværende tidspunkt?



I QOS kan du så ikke bare sige:
(din forbindelse i megabit-det din netradio kræver i megabit)/2=det antal megabit, du skal give hver knægt

Ovenstående giver sædfølgelig ikke plads til en tredje bruger, men den er ret nem at modificere.

Brug en webmåler (søg google: "bredbåndshastighedsmåler" e.l.) til at finde den faktiske hastighed. (Den opgivede hastighed passer sjældent)



Hey Allan,
de fleste routere idag, understøtter Quality of Service (QOS) og skal blot konfigureres :)

du kan læse mere om det her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Quality_of_service

hvilken router benytter du på nuværende tidspunkt?


Jeg har en Zyxel nbg460n, og ja den under støtter både QOS og en eller anden form for Bandwidth management, men det løser stadig ikke mit problem når begge unger spiller og henter opdateringer.

Derfor skal det være en løsning, hvor jeg kan tildele en fast andel af forbindelsen til et givent ip nummer, og det kan den ikke :-(

- Allan



I QOS kan du så ikke bare sige:
(din forbindelse i megabit-det din netradio kræver i megabit)/2=det antal megabit, du skal give hver knægt

Ovenstående giver sædfølgelig ikke plads til en tredje bruger, men den er ret nem at modificere.

Brug en webmåler (søg google: "bredbåndshastighedsmåler" e.l.) til at finde den faktiske hastighed. (Den opgivede hastighed passer sjældent)


Hej Jesper,

Det er også sådan en funktion jeg søger, men min routers QOS tillader ikke at jeg skriver nogle værdier ind. Der kan jeg kun slå det til eller fra.
Jeg kan sætte en generel forbindelses hastighed i MBit... 1-50Mbit.
Jeg har en 2Mbit/512kbit, og kan ikke få en hurtigere, det er nok også derfor jeg har lidt problemmer.
Det giver ingen forskel om jeg skriver 1 eller 2 Mbit ind som værdi.

- Allan



t