Microsoft taber Word-patentsag: Får ikke lov at appellere

Tags:    it-nyheder

Patentstriden mellem Microsoft og et lille canadisk softwarehus er nu helt afgjort. Microsoft tabte, og Word skal ændres - ellers bliver det forbudt at sælge.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=4131&cst=4



Og dermed kunne det være rart at Microsoft måske indså, hvad det er for et vanvid de jævnligt udsætter andre firmaer for. I forlængelse deraf kan vi måske omsider få sat en mundkurv på de tosser, der mener at softwarepatenter er fair. Det eneste de fremmer er juristernes årsløn.



De er jo fanget i spillet, ligesom alle de andre store firmaer. De er nødt til at tage patenter, så de har noget at handle med de andre firmaer der tager patenter, og de er nødt til at sagsøge, for ellers mister de retten til dem. Men jeg er enig - software patenter skal, om ikke afskaffes, så i hvert fald kræve noget mere før man kan få dem! :)

Mvh.

Kasper (TSW)



I tager alle fejl. Patenter er det bedste for innovationen, for med patenter bliver alle nødt til at være innovative og opfinde en ny slags dyb tallerken, hver gang de vil spise suppe.

Patenter for the win!!!



I tager alle fejl. Patenter er det bedste for innovationen, for med patenter bliver alle nødt til at være innovative og opfinde en ny slags dyb tallerken, hver gang de vil spise suppe.

Patenter for the win!!!

Er det virkelig sådan det foregår nu?



I tager alle fejl. Patenter er det bedste for innovationen, for med patenter bliver alle nødt til at være innovative og opfinde en ny slags dyb tallerken, hver gang de vil spise suppe.

Patenter for the win!!!

Er det virkelig sådan det foregår nu?


Naaah...alle bryder bare alles patenter og håber på ikke at blive sagsøgt...mindre firmaer som ikke har patenter at bytte med har så et problem.



Ja, jeg vil give Kasper ret i at Microsoft ligesaavel som alle andre bliver noedt til at kraeve patenter for at kunne forsvare sig. Men naar du har et vaaben til at forsvare dig kan du jo ogsaa bruge den til at angribe med. Men man kan vel ikke aendre noget nu? eller kan man? Det lyder jo til at der allerede er vanvittige patenter som aldrig burde gives to nogen. Men der vel naeppe mange som allerede har masser af patenter liggene som oensker en aendring. Heller ikke jurister - gaar jeg ud fra!



t