Steve Jobs tager fejl: Flash er ikke en processor-tyv

Tags:    it-nyheder

Apple-boss Steve Jobs har anklaget Adobe Flash for at stjæle CPU-kraft og strøm. Men video-alternativet med HTML5 er ligeså slemt, viser en test.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=4135&cst=4



Konklusion:
"Flash er ikke en processor-tyv"
Fordi:
"video-alternativet med HTML5 er ligeså slemt"
=
Konklusion:
Jeg skal ikke have en fartbøde
fordi:
Jamen betjent, alle de andre kørte også for stærkt.





Konklusion:
"Flash er ikke en processor-tyv"
Fordi:
"video-alternativet med HTML5 er ligeså slemt"
=
Konklusion:
Jeg skal ikke have en fartbøde
fordi:
Jamen betjent, alle de andre kørte også for stærkt.


haha ja :D



Det passer ikke helt! Der var forskel men det kommer an paa om video codec'et har adgang til hardware-acceleration. Og Flash har ikke adgang til det saa uanset hvad vil Flash vaere resource kraevene.



Det passer ikke helt! Der var forskel men det kommer an paa om video codec'et har adgang til hardware-acceleration. Og Flash har ikke adgang til det saa uanset hvad vil Flash vaere resource kraevene.

Flash har såvidt jeg ved adgang til hardware-acceleration under windows. Kender ikke til flash på andre platforme. Ej heller har jeg sat mig ind, hvorvidt en fiktiv implementering af Flash ville kunne tilgå en iPads hardware, men hvis ..

To ens biler kører nu på henholdsvis en dansk og en tysk motorvej. Hvis vi forestiller os den ene bil kører langsommere end den anden, så kan det kun skyldes at den er dårligt bygget?

Eller kan det have noget, at gøre med selve asfalten og/eller politisk besluttede restriktioner?

Hvis Flash ikke kan implementeres på en platform uden, at blive for resourcekrævende, kan det så ikke være platformen der skal revurderes?



Indlæg senest redigeret d. 15.03.2010 20:05 af Bruger #955
t