Hjælp til søgning!

Tags:    .net

Hello guys!
Jeg står og skal lave en side, hvor man smider en søgefunktion ind på Masterpagen, som så gentager sig på de resterende sider.

Jeg har tænkt mig at gøre det, at jeg tilknytter et gridview søgefunktionen, og så har jeg smidt en: Response.Redirect('Searchresult.aspx');
Det virker fint nok, intet problem der.
Men hvordan gør jeg så sådan, at den viser min gridview på siden Searchresult.aspx, altså så selve søgeresultaterne kommer frem på den side der hedder Searchresult.aspx.

På forhånd tak :-). God dag til jer.



7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej!
Tak for dit svar.
Jamen vil det sige, jeg skal ligge in tekstbox ind på searchresults.aspx, som så har tilknytning til gridview eller hvordan?


Det er fint nok at have en textbox på din masterpage, men når man så trykker på "søg" eller lignende så skal du redirecte til din searchresult.aspx side. På denne side skal du Request[""] for at få indholdet af din textbox, når du har gjort det så søger du i din database og laver et datasæt (det samme som du gør nu - bare et andet sted). Databinder til dit gridview som kun er på searchresults siden



Du kan konvertere indholdet fra din tekstboks til en session, og så hente den ind som din søgeparameter.

Og slutte af med et tømme din session igen.

Om det er den optimale måde at gøre det på ved jeg ikke men det virker.;)



Du skal lave din søgning på searchresults.aspx og ikke den anden side. Du skal sende dit søgeord over til searchresults.aspx som så udfører søgningen og smider data i dit gridview



Hej!
Tak for dit svar.
Jamen vil det sige, jeg skal ligge in tekstbox ind på searchresults.aspx, som så har tilknytning til gridview eller hvordan?




Hej igen.
Vil det sige jeg skal Requst["serachresult.aspx"];
Det har jeg nemlig prøvet, det virker ikke.



Jaaa. Men hvordan konverter du det tekst der står inde i en textbox til en session og derefter hiver det ud på serachresult.aspx som så viser det den er blevet sæt til at søge




For jeg har en Textbox og en søg knap på masterpagen. og en gridview i seach.aspx og min sql kode ser sådan ud
(
@key nvarchar (50)
)

AS
SELECT Navn, Billeder, Dato, Beskrivelse, link
FROM Projekter
WHERE (Navn LIKE N'%' + @key + N'%') OR
(Billeder LIKE N'%' + @key + N'%') OR
(Dato LIKE N'%' + @key + N'%') OR
(Beskrivelse LIKE N'%' + @key + N'%') OR
(link LIKE N'%' + @key + N'%')





t