Apples kamp mod Flash får aviser til at ændre websiderne

Tags:    it-nyheder

Store aviser som Wall Street Journal vil ikke gå glip af "iPad-effekten" og har nu travlt med at tilbyde Flash-fri websider. Det viser, hvor stor magt Apple har fået.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=4149&cst=4



Genialt.
1: Lav et produkt der ikke understøtter en industristandard,
2: skyd skylden på den pågældende industristandard
3: ???
4: Profit!

Det er skønt at se hvordan Apple kan spille med musklerne og hjælpe os med at komme tilbage til den digitale stenalder.



Hvis "industristandard" havde været noget andet end et konkurerende produkt, havde jeg kunnet se et problem, men at Apple ikke vil hjælpe Adobe med at øge Adobes profit, er ret forståeligt, ikke mindst fordi Adobe selv gør hvad de kan for at få monopol.



Hvis "industristandard" havde været noget andet end et konkurerende produkt, havde jeg kunnet se et problem, men at Apple ikke vil hjælpe Adobe med at øge Adobes profit, er ret forståeligt, ikke mindst fordi Adobe selv gør hvad de kan for at få monopol.

Prøv at forestil dig, at det havde været et microsoft produkt.

Computerens OS kan ikke erstattes.
Internet explorer kan ikke udskiftes med anden browser.
IE kan ikke afspille Flash.

Det ville være det rene guf for EU :)

Men når det er Apple, så skal man finde sig i et få et produkt der ikke kan leve op til salgsargumentet? Den bedste internet oplevelse!



Apple er et lille kommercielt niche firma, der får selv Microsoft til at ligne et filantropisk open source foretagene. Man kan heldigvis vælge Apple fra, det gør jeg og 9 ud af 10.

Både Microsoft og Adobe er meget tæt på at have monopol, deraf forskellen.



t