Paging i Datalist?

Tags:    databaser

Hello Guys,
Nogle der kan hjælpe mig med at få Paging i en Datalist?




8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kig evt på PagedDataSource, alternativt på LinQ's funktionalitet hvor du kan hente et bestemt antal ud ad gangen



Du vil sikker gerne se hvordan jeg har sat det op.
Jeg ved ikke om du kan finde rundt i php. Men det er trodsalt det jeg har lavet det i :)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Det vigtigste her er funktionen $page der finder ud af om man har valgt en side, f.eks. http://dinside.dk/?page=2
$page variablen bliver så brugt til at lave variablen $from, der fortæller databasen hvor den skal læse fra i databasen når man er på en given side.

I koden der er inde i if ($count >= $views){ }, bliver der lavet en bladre funktion hvis $count er større end $views.

Jeg håber at jeg har fået forklaret det på en overskuelig måde, kender mange der har problemer med page packing fordi det godt kan være lidt forvirrende.



Hvordan mener du?
Noget ala det her: http://stuff.just-stuff.dk/pagepack/ , hvor der kun vises et bestemt antal beskeder pr. side?




Tak for svarene, beklager den sene besvarelse.
Men Tommy, ja faktisk noget ala det du henviste til, tak.
Jeg vil lige prøve mig frem med den, men det er sku lidt indviklet :-)



Hej, tak for din kode.
Men jeg må indrømme jeg står lidt blankt, da jeg selv koder i .NET. Men jeg har da en lille idé om hvad du mener, og om hvordan jeg skal stille det op.
Men er det nogenlunde det samme i .NET eller hvordan?



Jeg tror at det er næsten det samme i .NET da det ikke er nogle ret avancerede funktioner, så det burde bare være at bruge .NET if-else og while løkker.

Jeg er desværre ikke god til .NET, så jeg kan ikke hjælpe dig med at convertere det.

Men håber at du kan finde ud af det :)



Jeg vil hvertfald prøve mig frem, smid et svar, så får du point :D.



Okay :P
Held og lykke med det.

Hvis du har problemer kan du altid prøve at skrive til mig her på udvikleren :)



t