Hvad er godt og hvad kan forbedres?

Tags:    grafik webdesign

Hej
Jeg har arbejdet en del på mit første hjemmeside projekt spm jeg valgte at lave i flash.
Jeg mener nu at jeg er ved at være færdig med den men jeg vil gerne høre jeres mening om siden i forhold til hvad som fungerer og hvad som ikke fungerer.
På fohånd tak

www.portraetmaleri.dk




6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Som Simon siger, så er det rigtig vigtigt at have målgruppen for øje, og umiddelbart kunne det godt være nogle lidt ældre mennesker, som han også påpeger, din kunder henvender sig til.

På mit job er der mange ældre mennesker som tit har brug for hjælp til computere - oftest fordi at de skal udskrive noget - og bare det at få udskrevet tekst fra en mail er svært for dem. (eller: dem der kommer med disketter og skal have udskrevet noget fra filer der ligger på disketterne :O ) Min pointe er, at hvis de så skal til at installere et flash på deres computer taber man måske en stor del af målgruppen (forudsat at de ikke har nogle søde børn/børnebørn som allerede har installeret det for dem).

Men jeg synes at stilen passer rigtig godt til oile-malerier af den type, men det med at menuen flyver rundt etc ville jeg altså droppe (med udgangspunkt i at målgruppen er 50+).

Den lilla farve er rigtig fin, og det er også en god idé at der bliver vist malerier af kunstneren, men den sorte baggrund og iframen (??) er måske mindre heldigt.
Den sorte farve er for hård til pastel-lilla (i mine øjne) og iframen, jamen, den er bare lidt irriterende :D ;).

Måske skal der også være et link der peger direkte hen til et galleri - det gik først op for mig efter adskillige minutter (+5) på siden, at de tre billeder i højre hjørne var links til små gallerier.



Hvad er kunstneren navn?

Det rimelig mærkeligt at jeg skal helt til kontakt delen for at finde ud af det.

Udfra underskriften ville jeg have gættet på A. R?hbuk.

Hvis jeg er på "Om Kunstneren" delen og klikker på "Om Kunstneren" kommer jeg til "Priser og procedurer" det virker forkert.

Dine thumbnails loader usandsynlig langsom i dine gallerier. Den grå load tekst du viser kan jeg ikke læse og lagde slet ikke mærke til den til at begynde med, så kun status baren i browseren fortalte mig den foretog noget.

Det nederste thumbnail i listen af thumbnails bliver altid cuttet så den kunne jeg ikke se den hele af.


I øvrigt bliver din tekster scaleret med opløsningen, det ved jeg ikke om man kan slå fra men eller får man kæmpe tekster på en stor skærm og ulæslige på en lille.



Indlæg senest redigeret d. 30.03.2010 19:02 af Bruger #5620
Generelt flot, enkelt og velfungerende.

Hvis man klikker på et af malerierne øverst til højre (portræt, Olie, ...) kommer man til en side hvor man til højre kan se nogle billeder, efter nogen tid fandt jeg ud at at man kan scrolle og se flere billeder, men det er ikke helt åbenlyst at man kan det, og der er ingen pile eller andet.

"Fakta boksene", f.eks. "Om kunstneren" kunne måske godt være lidt mere spændende, lidt farver eller en anden font.



Det er ikke for at være en stivstikker, men du beder selv om det. Jeg synes at det er dårligt at lave en hel hjemmeside i flash. Efter min mening egner flash sig godt til bannere og små interaktive "pletter" på en hjemmeside, men ikke til udformningen af en hel hjemmeside, som din vist er? Det er svært at indeksere, og svært at læse hvis man ikke lige har en browser med det rette plugin.

Men det er bare min mening om teknologien der er brugt. Jeg kritiserer ikke selve designet, da den falder i god jord her.



Det er ikke for at være en stivstikker, men du beder selv om det. Jeg synes at det er dårligt at lave en hel hjemmeside i flash. Efter min mening egner flash sig godt til bannere og små interaktive "pletter" på en hjemmeside, men ikke til udformningen af en hel hjemmeside, som din vist er? Det er svært at indeksere, og svært at læse hvis man ikke lige har en browser med det rette plugin.

Men det er bare min mening om teknologien der er brugt. Jeg kritiserer ikke selve designet, da den falder i god jord her.


Først og fremmest syntes jeg også designet er meget godt, og jeg er også delvist enig med Martin, mener i de fleste tilfælde ikke at man bør lave en hel hjemmeside i flash - synes dog at dette kommer an på målgruppen. Hvis man går efter den yngre målgruppe, vil langt de fleste have flashplayer installeret.
Er det derimod den lidt ældre målgruppe skal man holde øje med ting som flash og browser version.

Men hvis man ser bort fra det, synes jeg det er meget godt ;-)



Nørden >> Sikke en effektiv fejl-finder du er! :D



t