csv Header?

Tags:    visual-basic

Hej jeg roder lidt med en en form hvor der skrives til en csv fil.

Jeg søger en måde hvorpå man kan angive en text der skal vises med en større skrift på den første linje i min csv, så når den bliver exporteret til Excel er den første linje fyldt med ex.
Navn Efternavn Adresse Post Nr. Alder


På forhånd tak



Hej jeg roder lidt med en en form hvor der skrives til en csv fil.

Jeg søger en måde hvorpå man kan angive en text der skal vises med en større skrift på den første linje i min csv, så når den bliver exporteret til Excel er den første linje fyldt med ex.
Navn Efternavn Adresse Post Nr. Alder


På forhånd tak

Du kan ikke have formatering i din CSV fil, det er ren tekst. Men du kan jo sagtens, få dit program til, at lave overskrifterne, og det på samme måde som du skriver data til din fil.





Ja okay tak men det er lidt ærgerligt at Excel ikke kan læse en definition af brede på en kolonne fra csv.
F.eks. Ordet Efternavn kan ikke læses helt i tabellen, så skal jeg selv sætte bredderne når jeg eksportere til Excel..



Ja okay tak men det er lidt ærgerligt at Excel ikke kan læse en definition af brede på en kolonne fra csv.
F.eks. Ordet Efternavn kan ikke læses helt i tabellen, så skal jeg selv sætte bredderne når jeg eksportere til Excel..

Der har du muligheden for at lave en macro i excell til det. Eller måske benytte et andet filformat såsom xml?



t