Find næste tal...

Tags:    diverse

Jeg har fået en meget underlig opgave jeg skal prøve at løse, hvis jeg ikke kan så er det bare det :D

Jeg har fået en masse tal. (100 for at være præsis)

Ud fra de tal skal jeg finde ud af hvad næste tal vil være, og samtidig skal det virke med de gamle tal. Jeg har ikke fået nogen hints om hvordan de tal i første omgang er lavet eller noget andet brugbart information.
Alt jeg har fået at vide er, at tallene ikke er tilfældige, men faktisk kan generes.

Men nu har jeg prøvet i et par dage at finde ud af hvordan man kan få lavet det næste tal i rækken. Men min IQ er sku ikke nok til at finde en løsning :D

Hvis der er en som evt. kan se hvordan det er lavet eller nogen som ved en måde man kan finde ud af hvad næste tal vil være, som samtidig vil virke hvis man kun havde fx. 10 tal. Må i meget gerne skrive den :D

Eller kommer med et gæt på næste tal, og svar på hvorfor lige det tal du valgte:)

De tal som jeg finder / vil prøve om er korrekt, skal jeg sende til "validering" for at vide om de er korrekt, det tager heldigvis kun 10minutter før jeg får svar. hehe :)

Jeg har skrevet talene ind her: http://dicm.dk/tal.txt

bare det mindste mønster i det der vil kunne hjælpe.

Så nu vil jeg give andre muligheden for at prøve og se om de kan se en løsning, bu hvor jeg selv er for dum til at finde den haha. :D
200 point til den som kan.











Indlæg senest redigeret d. 01.04.2010 01:43 af Bruger #11875
4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ved desværre heller ikke hvilken validering der bruges, jeg skal nemlig sende svaret på email og så bliver der sendt en tilbage når det er tjekket.


Det er også lige meget.
Havde bare nogle lidt mere "ufine" metoder i hovedet :P



Kan ikke selv komme med et svar, men prøv at søge efter "Polynomial interpolation"

Men det er sku en svær opgave

Edit:
Hvilken form for validering bruges?



Indlæg senest redigeret d. 01.04.2010 19:15 af Bruger #10584
Takker for svaret Sam :)

Ved desværre heller ikke hvilken validering der bruges, jeg skal nemlig sende svaret på email og så bliver der sendt en tilbage når det er tjekket.




så længe metoden ikke er ulovlig så er det fint : hehe



t