Smoothwall fra USB

Tags:    diverse

Det her lidt i stil med et andet spørgsmål jeg har stillet... Jeg har nu bestilt alt hardwaren til at sætte en smoothwall firewall up... Der er bare en ting... På en firewall har man vel næppe en permanent dvd/cd drev... Troede helt seriøst at der var andre som var blevet nød til at installere Smoothwall FRA en usb nøgle af... Jeg gider ærligt talt ikke at skulle anskaffe et eksternt drev, og jeg har prøvet et hav af forskellige metoder til at få dimsen til at boote... Den vil bare ikke...

Og jeg kan INTET finde om emnet... Jeg ved at det er basseret på Linux kernel 2.6 og der er en masse andre linux distro's man sagtens kan installere fra en usb.. Men uanset om jeg bruger UNetBooting, Diskpart eller WinToUSB (har et formateringsværktøj) så nægter det bare at køre... har også prøvet med en guide jeg fandt til IPCop med et RawWrite værktøj til windows... Det virkede heller ikke, kunne ikke engang få det til at virke med IPCop selv..

Det behøves faktisk ikke at være smoothwall, eneste krav er bare jeg kan blokkere hjemmesider med en custom side (gerne for individuelle blokkeringer) og at jeg kan se statestikker, også meget gerne med noget antivirus og NIDS..

HJÆLP MIG ! :D



t