Macromedia Flash 8 Basic

Tags:    diverse

Jeg er lige begyndt på flash.. Og sjovt nok i starten af bog, står der at man skal bruge Macromedia Flash 8 Basic (Eller prof. men tager bare basic)

Når jeg så google det kommer der nogle sider frem (ja.. Underligt ikk'? ;) ). 50% af dem er piratsider, men da jeg kigger ind på en af de sider hvor man kan købe det legalt, står der under System Requirements: Windows 2000 Server, Windows Xp, Mac OS X

Vil det så sige at jeg ikke kan bruge det på min pc som kører Windows 7?

Og hvis der er nogle der kender et billigt sted at købe Flash 8 Basic, må de også meget gerne skrive :bounce::D:P



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt -3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Valdemar,

Micromedia Flash hedder i dag Adobe Flash. Den nyeste version hedder Adobe Flash CS4, men d. 12 April udkommer Adobe Flash CS5.

Jeg vil fraråde dig at starte med Flash 8 da det er en for længst uddateret version, og alle nye tutorials bruger mindst CS3. Du kan se mere om de forskellige versioner her: http://en.wikipedia.org/wiki/Adobe_Flash#Authoring_Tools

Jeg tror det er lettest at købe en af de ældre versioner "brugt" fra en anden webdesigner, men jeg tvivler dog på om det er lovligt.

Du må nok desværre slippe dine penge på Adobes hjemmeside, og det er ikke helt billigt, men der er en 30 dages prøveversion.

Du vil også opleve at når du går igang med at finde tutorials på nettet vil de højst sandsynligt tage nye features i brug som du så ikke kan bruge hvis du har en uddateret version af Flash.

Held og lykke med det! :)



tak :D

Kender INTET til flash lige i øjeblikket, så tak for tipsne :D

Så kan jeg så finde ud af at jeg må skaffe mig en ny bog :) - Men hvem gider også at side og lave noget i en outdated version?;)







Indlæg senest redigeret d. 06.09.2012 14:59 af Bruger #17356
t