RichEdit, Bold Pos osv

Tags:    c++

Hejsa

Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Har nu prøvet frem og tilbage og jeg kan ikke se hvor fejlen i koden skulle være.

Fold kodeboks ind/udKode 



Kort sagt vil jeg have den til at læse fra en tekst fil fil1.111 og tage teksten og smide den ind i en TRichEdit (rePop). Efter dette vil jeg gerne gøre noget af teksten Fed (Bold), men kun hvis der står <b> fed tekst </b> ikke fed tekst.

Men det er som om at den ikke kan forstå mig =).

fil1.111:
<b>Tommy Larsen</b>
Addresse: <b>bjørnevejen 2</b>
osv

Jeg vil i dette eksempel ikke have Addresse skal være fed men kun bjørnevejen 2. men det vil det ikke den gør hele linjen fed.

Håber der er en der kan hjælpe mig med dette lille irreterende problem.

Kender i det at man ikke kan sove før man har fundet løsningen....




Indlæg senest redigeret d. 06.04.2010 11:17 af Bruger #14034
5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kan ikke se hvilket API du har gang i. Set ud af øjenkrogen kunne jeg forestille mig at det giver problemer at din position ændrer sig når du sletter <b > ?



Hvad er fejl meddelelsen?



Øv ingen har svaret endnu =(. Hvis i ikke forstår hvad jeg mener må i bare skrive. er lidt stuck i mit projekt indtil denne kode er løst. Evt forslag til at bruge andet end en TRichEdit der ville gøre det nemmere ville også være dejligt.

Kan ikke bruge MSWord da mine maskiner kører openoffice, og har ikke rigtigt fået sat mig ind i Openoffices måde at virke på inde i c++.

Hvis det er fordi det er for lidt point til opgaven må i sige til. Giver gerne flere point for en løsning.




Der er ingen fejl meddelse andet end at outputet er forkert.

Tænkte også over det med positionen men har ikke nogen forslag selv til at rette det =(.

Bruger i Borland C++ builder 6 (Vcl)

Håber dette besvarer lidt spørgsmålene.



Nå fandt ud af det efter et stykke tid. begyndte forfra og fandt ud af at den kode ikke ville virker som sådan uden at ændre for meget så startede forfra og nu virker den uden problemer =)

har skrevet løsningen ind så folk der evt kan bruge det kan tage det ibrug.

.h
Fold kodeboks ind/udKode 


.cpp
Fold kodeboks ind/udKode 




t