Fremtidens spilplatform hedder iPad

Tags:    it-nyheder

Den er ikke kun en e-reader. Apples hypede iPad er med sine specifikationer en gavebod til spiludviklere. ITU-professor ser nyt marked på vej.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=4199&cst=4



Meget besynderligt. Nu skulle iPad være platformen (i bestemt form ental) til spil. Så vidt jeg ved er hardwaren i en iPad yderst begrænset og brugerfladen stort set uegnet til spil. Der vil naturligvis være nogen der vil lave spil til iPad, lidt mere avancerede end det der kan laves til telefoner, men langt fra noget der kan måle sig med en PS3, Wii, eller bare en almindelig Windows PC. Derudover skal man bruge det ret obskure sprog "objective C" til at programmere dyret.

Havde udtalelsen om at iPad var platformen til fremtidens spil, kommet fra Apple selv, havde man blot rystet på hovedet af deres sædvanlige PR, men at man har fået en professor ved en større offentlig uddannelses institution til at sige det, er mig en gåde.



Nej.



Det er og forbliver en forvokset mobil i mine øjne. At man skal spille med touchscreen kan godt bruges i nogle sammenhænge, men jeg kan ikke se mange steder hvor den skal bruges. Igen den lille hardware ikke vil kunne køre noget rigtigt spil, med mindre de satser på meget stor optimering direkte på hardwaren.



med mindre de satser på meget stor optimering direkte på hardwaren.

Den kan man vel ikke, vis man skal bruge objektive c?? eller?



med mindre de satser på meget stor optimering direkte på hardwaren.

Den kan man vel ikke, vis man skal bruge objektive c?? eller?


Det kommer lidt an på hvordan du ser det. Jeg tænker lidt mere på at de optimerer selve hardwaren i iPad'en til spil. Lidt ligesom de gør i en spillekonsol, men jeg tviver det er det de går med i tankerne.



med mindre de satser på meget stor optimering direkte på hardwaren.

Den kan man vel ikke, vis man skal bruge objektive c?? eller?


Det kommer lidt an på hvordan du ser det. Jeg tænker lidt mere på at de optimerer selve hardwaren i iPad'en til spil. Lidt ligesom de gør i en spillekonsol, men jeg tviver det er det de går med i tankerne.

OK, jeg tænkte på assembly osv.



t