Netværks programmering

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hejsa. Jeg vil gerne have lavet et program, som kan lytte efter TCP forespørgelser på en bestemt port. Det skal skrives i C++. Jeg har kigget rundt omkring på hjemmeside fundet vha. Google. Det meste af det virkede ikke, eller det hele virkede ikke. Programmet skal være i stand til at modtage flere end én foresprøgelse af gangen, dog skal de vente op i kø, eftersom det er TCP der er protokollen. Foresprøgelsen bliver sendt vha. PHP fra en ekstern maskine og programmet skal være i stand til at læse MySQL oplysninger fra en database, samt det være i stand til at svare tilbage til forspørgeren.

Så er der nogen som har erfaring med dette eller lignede, eller kender et sted hvor der er nogle guides eller har noget liggende som de kan vise?

- Mvh Magnus.



13 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
De ser jo fantasiske dejlige ud! Tak for linket! :)



Nu har jeg læst og prøvet din guide. Jeg har fundet en umildbar fejl, tror jeg. Som jeg skrev på kommentarende.
[qoute="Magnus"]
Jeg kan ikke compile din klasse, men alt det andet virker fint. Jeg har alle filerne, men den spørger efter filen Exception.h, den har jeg ikke. Og den er ikke i projektet. Men så lavede jeg den selv, men så får jeg bare syntax error, som : expected { before class osv. Jeg har Dev-C++ Version 4.9.9.2
[/qoute]



Indlæg senest redigeret d. 07.04.2010 11:04 af Bruger #15047
Nu har jeg læst og prøvet din guide. Jeg har fundet en umildbar fejl, tror jeg. Som jeg skrev på kommentarende.
[qoute="Magnus"]
Jeg kan ikke compile din klasse, men alt det andet virker fint. Jeg har alle filerne, men den spørger efter filen Exception.h, den har jeg ikke. Og den er ikke i projektet. Men så lavede jeg den selv, men så får jeg bare syntax error, som : expected { before class osv. Jeg har Dev-C++ Version 4.9.9.2
[/qoute]

Der står i starten af artiklen, at jeg bruger klasser, som blev udviklet i andre artikler...kig dem også :-)



Alright :D



Okay nu får jeg fejlen:
Fold kodeboks ind/udKode 

og
Fold kodeboks ind/udKode 




Okay nu får jeg fejlen:
Fold kodeboks ind/udKode 

og
Fold kodeboks ind/udKode 


Du mangler nok min exception klasse.



Nope jeg har disse inkluderet:
http://images.realchamp.dk/socket.jpg



Den her:
Fold kodeboks ind/udKode 


...betyder, at den ikke kan finde denne kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

...som er i Exception.cpp: http://www.udvikleren.dk/C/Article.aspx/189/

Compileren kan finde definitionen (som er i Exception.h), men lænkeren kan ikke finde selve implementeringen.
Det samme gør sig gældende for den anden fejl.

Du mangler Exception.cpp



Yep nu compiled den nu :D

Tak :)



<< < 12 > >>
t