Underligt fænomen med cookies?

Tags:    asp

Hej udviklere,

Jeg har oplevet et meget underligt fænomen med cookies to gange her i løbet af den sidste måned.

Jeg har lavet nogle websites som jeg har solgt til nogle kunder, og har så nu her bagefter fundet ud af at de begge har haft problemer med at logge ind, men kun på deres bærbare computere med hhv. windows XP og windows 7.

Jeg selv og den udvikler jeg har lavet sitet sammen med har ikke haft problemer med login over hovedet, og jeg har nu forsøgt på både windows XP, Vista og 7 i forskellige browsere på forskellige computere uden at opleve problemer.

Det er altså kun disse to personer jeg har hørt om skulle have problemet, og det er ligemeget hvilken browser de bruger (hvilket undrer mig endnu mere).

Hvis de skifter til en anden computer, kan de også sagtens logge ind.

Systemet logger folk ind ved brug af cookies, hvilket jeg aldrig tidligere har haft problemer med.

Er der nogen herinde der har oplevet noget lignende tidligere som ved hvad problemet muligvis kunne være?

Jeg har svært ved at tro at det er et problem med koden, hvorfor jeg ikke poster noget, og eftersom det er to hjemmesider i brug og det drejer sig om login til CMS, kan jeg desværre ikke give jer adgang til at prøve selv.

På forhånd tak :-)



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan du ikke prøve og se om deres computere er sat op rigtigt?

Du kan jo eventuelt selv prøve og logge ind på deres computere.

Det kan jo være de har slået cookies fra eller lign.



Kan du ikke prøve og se om deres computere er sat op rigtigt?

Du kan jo eventuelt selv prøve og logge ind på deres computere.

Det kan jo være de har slået cookies fra eller lign.


Jeg har været inde og tjekke om cookies var slået fra - det var de ikke.

Den ene af den kan muligvis forklares ved at det er en arbejdscomputer fra en bank, hvilket gør at der er lidt højere sikkerhed.
Den anden derimod er en ganske almindelig bærbar computer.

Som jeg skrev har jeg forsøgt i flere forskellige browsere på de to computere, og det virkede ikke i nogen af dem. Jeg har forsøgt at logge på med forskellige brugere - igen uden held.

Jeg kan bare ikke rigtigt se hvordan selve COMPUTEREN kunne skabe problemer i forhold til cookies og almindelig kodeafvikling i en browser?



Jeg har løst problemet nu.. Efter at have rodet rundt i det noget tid, slog det mig pludseligt at det var datoen der ødelagde et eller andet - det viste sig her altså at det faktisk var fordi klientens computer var sat op med en forkert dato, og den har derfor skrottet cookien straks efter den er blevet sat.

Så det virker nu :)



Ellers kunne du jo bruge $_SESSION's... Det er også lidt bedre sikkerhed, en en cookie..



Tja, kunne man jo også vælge, men nu er systemet lavet med cookies, så gider ikke rigtigt til at lave det om ;-)



t