Google piller ved hemmelig algoritme: Hurtige websider får bedre placering

Tags:    it-nyheder

Sørg for hurtige svartider, hvis du vil i toppen af google-søgningerne. Nu bliver hastigheden på en webside nemlig regnet med ind i Googles hemmelige søgemaskine-algoritme.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=4217&cst=4



Ja, så nu skal tunge websites der er sindssygt relevante for din søgning prioriteres lavere end dårligt relevante sider med 3 ord der loader hurtigere. Det er fandme da noget fis.



Wow Per, er din verden virkelig SÅ sort/hvid? :). Selv hvis du ikke har læst artiklen, så står der jo altså direkte i det lille resume at "hastigheden bliver regnet med" - det er jo ikke det samme som at det er det eneste der betyder noget :)

"Ændringen har dog foreløbigt ikke så store konsekvenser for Google-søgningerne, og hastighedsparameteren er heller ikke prioriteret så højt som for eksempel relevans."

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 12.04.2010 15:15 af Bruger #1
jeg har skam læst artiklen, og selvfølgelig er der flere lag i det. Men det principielle i at Google vil bruge deres søgemaskine til at opdrage på webudviklere er noget fis, og at det teoretisk kan nedprioritere nogle mere relevante links i forhold til andre, hurtigeresvarende links, er jo en totalskade.

Og så er jeg efterhånden træt af spydige bemærkninger omkring min verdens farver. Argumenter imod det jeg siger istedet for at gisne om mine bevæggrunde.



>jeg har skam læst artiklen, og selvfølgelig er der flere lag i det.

Så forstår jeg ikke at du kan udtale dig så drastisk som du gjorde.

>Men det principielle i at Google vil bruge deres søgemaskine til at opdrage på webudviklere er noget fis

Det kan jeg godt være delvist enig med dig i, men for det første så ER det nu altså deres valg, og for det andet kan jeg godt være enig med argumentet i at det giver en bedre oplevelse for alle, hvis det link man klikker på svarer nogenlunde hurtigt. Om det vil fungere i praksis, eftersom at de fleste sites jo svarer rimeligt hurtigt, rimeligt meget af tiden, men samtidig kan have dårlige perioder, ja det må tiden jo så vise.

>og at det teoretisk kan nedprioritere nogle mere relevante links i forhold til andre, hurtigeresvarende links, er jo en totalskade.

Mon ikke nærmere der er tale om at hurtigere websites udelukkende "vinder" hvis deres "relevans score" er stort set lige så høj som det lidt langsommere? Ellers er der vel netop tale om at de skader deres service, hvilket jeg har svært ved at se hvorfor de skulle gøre?

>Og så er jeg efterhånden træt af spydige bemærkninger omkring min verdens farver. Argumenter imod det jeg siger istedet for at gisne om mine bevæggrunde.

Jeg føler da netop at jeg argumenterede imod det jeg sagde og jeg har svært ved at se hvordan jeg skulle have omtalt dine bevæggrunde? Jeg har bare svært ved at forstå at du vil se så ekstremt negativt på sagen (altså sort), fremfor lidt mere nuanceret. Det har intet med noget som helst andet at gøre.

Mvh.

Kasper (TSW)



t