Skolecomputer

Tags:    diverse

Er er nogle herinde der har forstand på computere? Jeg skal på gymnasiet næste år, og skal derfor bruge en god skolecomputer.

Jeg havde først kigget på en Lenovo S12, men da den er udgået fra den side, jeg ville købe den fra, ved jeg ikke helt. Jeg har set den til under 3000kr. Nogle der ved om man stadig kan få den til under 3000kr, og helst fra en dansk hjemmeside?

Eller; nogle som personligt kan anbefale en god skolecomputer? Jeg vil den skal være mere end 10 tommer, men under 15,4. Den skal højst koster ca. 3000kr.



Er er nogle herinde der har forstand på computere? Jeg skal på gymnasiet næste år, og skal derfor bruge en god skolecomputer.

Jeg havde først kigget på en Lenovo S12, men da den er udgået fra den side, jeg ville købe den fra, ved jeg ikke helt. Jeg har set den til under 3000kr. Nogle der ved om man stadig kan få den til under 3000kr, og helst fra en dansk hjemmeside?

Eller; nogle som personligt kan anbefale en god skolecomputer? Jeg vil den skal være mere end 10 tommer, men under 15,4. Den skal højst koster ca. 3000kr.


www.edbpriser.dk



Hej Robert. Jeg har været derinde at kigge, men da jeg ikke ved, hvad en god skolecomputer skal kunne osv., er det lidt svært.



Jeg tror ikke der er nogen fast definition af "skolecomputer", det er mest et spørgsmål om hvad du vil bruge den til.

Så længe vi snakker almindelig tekstbehandling, surfing på nettet og letvægtspil kan de fleste nyere computere klare opgaven udmærket. Så du skal sådan set bare bestemme dig for hvor stor den må/skal være. Jeg tvivler på at du kan finde en S12 til 3000,-

Desværre er udbudet af computere med 14" skærme meget begrænset, det oftest 11,6" som:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/netbooks/ASONEAS1410W/acer-aspire-11-6
Men det er efter min mening for lille en skærm til at den er brugbar i praksis. Ellers kommer du op i 15,4, som f.eks:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar/SATC650D113/toshiba-satellite-15-6



Jeg tror egentlig at det er en helt ok computer, hvis du kan lide størrelsen. Til under 3000 er det billigt.
Den har kun 1MByte RAM og kører (derfor) XP, det er måske lidt outdated.




Den har kun 1MByte RAM og kører (derfor) XP, det er måske lidt outdated.

1 MB ? Det var godt nok ikke meget :-)



Ups, det er vist længe siden en computer kunne nøjes med 1MByte, jeg mente nok 1TByte...



Ups, det er vist længe siden en computer kunne nøjes med 1MByte, jeg mente nok 1TByte...


:-) Tror endda du mente 1 GB, når nu vi snakker RAM



t