Tags:
c#
Hej udviklere,
blot et spørgsmål der formentlig er stillet mange gange før. Jeg har et rimeligt greb om C++, men har kun udviklet konsol-applikationer. Jeg ville gerne tage skridtet og begynde at udvikle noget med lidt GUI, og kan forstå at den måde man gør det i dag (til Windows) er ved at skrive noget til .NET frameworket.
Spørgsmålet er: Kan det betale sig at bruge kræfter på at tilegne mig C# blot for at kunne lave GUI?
Og: hvordan kommer jeg bedst i gang med C# fra min C++ baggrund, det må være en almindelig rute?
6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Det skader aldrig at kunne nogle flere programmeringssprog, så jeg synes da bare du skal kaste dig ud i det. Find en bog om C#, måske findes der en C# til C++ udviklere, læs den og lav de kode eksempler der er i bogen.
Spring ud i det! Hvis du har et rimeligt greb omkring C++, så kanh du lave umiddelbart omlægge alt din forretningskode (klasser, metoder osv) GUI skal du måske omkring et par artikler på nettet. Men mit bedste råd er at, du skal ikke vente på at finde en bog, spring ud i det og adresser problemerne som de opstår. Lige nu står du i princippet uden problemer, du har først et problem når du er løbet i det (hvis det giver mening). Kort sagt, så finder du først ud af om du kan det, når du gør det!
0
Nu er jeg ikke helt inde i C++, findes visual c++ ikke som en del af .net pakken og ville det ikke være lettere at gå til hvis michael allerede kender sproget?
0
Ja, nemlig, jeg overvejede om c# havde afgørende fordele frem for at bruge c++ i .net frameworket? Men det lyder på jeres svar som om at C# minder meget om C++, så en migration ikke vil være så vanskelig?
Er der nogen bog der bare er suveræn? F.eks. til C++ er der en der hedder "accelerated c++" der efter min mening slår alle andre introduktioner med længder.
0
Der er en bog som hedder Accelerated C# 2010, men jeg ved ikke hvor god den er.
0
Tak for svarene

Jeg kigger på det!