Næste Internet Explorer elsker HTML5 - men uden canvas-elementet

Tags:    it-nyheder

Internet Explorer 9 skal understøtte alle webstandarder og især de nye HTML5 og CSS3. Men canvas-funktionen er der ikke blevet plads til, må Microsoft indrømme.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=4302&cst=4



Well, i så fald kan Google da godt glemme alt om at få folk til at kaste alt hvad de har i hænderne fra sig og begynde at lave HTML5. Uden canvas kan det jo være stortset ligemeget.

Godt spillet af Microsoft; de fremstår som standardvenlige, men formår fortsat at holde internettet tilbage i lock-in og afhængighed af deres browsere.



Folk forbliver afhængige af deres browser fordi de IKKE implementerer en specifik feature? Så skal jeg sgu da til at skære ned på features i min egen software, for det er åbenbart en dårlig forretning at lave nye features ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



Folk forbliver afhængige af deres browser fordi de IKKE implementerer en specifik feature? Så skal jeg sgu da til at skære ned på features i min egen software, for det er åbenbart en dårlig forretning at lave nye features ;)

Silverlight bliver overflødigt hvis menig bruger får fuld HTML5, hvis man skal tro HTML5-evangelisternes løfter om guld og grønne skove. Det er da ikke svært at forestille sig at Microsoft gerne ser at man bliver ved Silverlight længe nok til at skabe en legacy-stack stor nok til at der stadig er efterspørgsel efter plugin'et om ti år; og dermed incitament for udviklere til fortsat at udvikle nye ting i det.



Well, i så fald kan Google da godt glemme alt om at få folk til at kaste alt hvad de har i hænderne fra sig og begynde at lave HTML5. Uden canvas kan det jo være stortset ligemeget.

Godt spillet af Microsoft; de fremstår som standardvenlige, men formår fortsat at holde internettet tilbage i lock-in og afhængighed af deres browsere.


Næ, udvikl bare løs med Canvas...så må folk jo bare bruge en RIGTIG browser. Der er jo efterhånden rigeligt at vælge imellem.



Well, i så fald kan Google da godt glemme alt om at få folk til at kaste alt hvad de har i hænderne fra sig og begynde at lave HTML5. Uden canvas kan det jo være stortset ligemeget.

Godt spillet af Microsoft; de fremstår som standardvenlige, men formår fortsat at holde internettet tilbage i lock-in og afhængighed af deres browsere.


Næ, udvikl bare løs med Canvas...så må folk jo bare bruge en RIGTIG browser. Der er jo efterhånden rigeligt at vælge imellem.

Desværre lever vi jo i en virkelighed hvor folk ikke, uanset hvor logisk det ville virke, retter ind efter hvad der er nyt og hipt -- vi er først nu, 9 år senere, begyndt at se enden på IE6-æraen. Der kommer da snildt til at gå mange år endnu før de fleste bruger IE9 -- og først efter alle _de_ år er gået kan vi så begynde at snakke om den årrække der går, før IE10, der forhåbentligt har canvas-understøttelse, bliver alment brugt. Jeg spår den til cirka 10 år før det sker. Og folk skifter jo ikke bare browser uden videre, selvom vi gerne vil have de gør det :)



Har canvas tagget noget fremtid ud over "novelty purposes". Føles lidt ligesom et halv POSIX dos interface som kun understøttes i de browsere som man tør downloade fra underlige sites.

Hvornår er de ordentligt understøttede i "normale" browsere?



Har canvas tagget noget fremtid ud over "novelty purposes". Føles lidt ligesom et halv POSIX dos interface som kun understøttes i de browsere som man tør downloade fra underlige sites.

Hvornår er de ordentligt understøttede i "normale" browsere?

Er Firefox ikke normal nok til dig da?



Synes umiddelbart at Firefox er blevet det nye Opera; og har været det i lang tid :P

Men jeg kan se jeg har nået min drunkpost kvote for et døgns tid.. Sry på forhånd



Og folk skifter jo ikke bare browser uden videre, selvom vi gerne vil have de gør det :)


Folk er først nu ved at skifte væk fra IE 5 og 6. Hvorfor ?

Fordi visse store sites sage "Nu er det fandeme nok!!" og droppede understøttelsen. Vi udviklere kan let lægge pres på MS, og når nok sites bliver vist med en besked ala: "Din browser er desværre for gammel til denne side...skift til Chrome/Firefox/Opera", så gør folk det efterhånden også.

Så den bedste måde at få Canvas med i IE er ved at bruged det fuldstændig skamløst overalt :-)



t