Debian og Grafikkort - X server virker ikke

Tags:    linux

<< < 12 > >>
Nå, jeg har siddet i 3 dage og rodet med min X Server, og den vil bare ikke vise mit skrivebord.

Jeg har fulgt http://cygwin.wikia.com/wiki/How_to_install_GCC_4.3.0 for at få flg installeret:
NVIDIA-Linux-x86_64-195.36.24-pkg2.run


Mæææn, for at jeg kan få NIVIDIA-Linux* installeret, skal GGC være installeret, og jeg kan bare ikke få alt fra ../gcc-*/configure --enable-languages=c,c++
til at virke.

Nogen der kan hjælpe, for jeg vil virkelig gerne have et billede på min skærm, i stedet for at skulle kode mig igennem alt.



11 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nå, jeg har siddet i 3 dage og rodet med min X Server, og den vil bare ikke vise mit skrivebord.

Jeg har fulgt http://cygwin.wikia.com/wiki/How_to_install_GCC_4.3.0 for at få flg installeret:
NVIDIA-Linux-x86_64-195.36.24-pkg2.run


Mæææn, for at jeg kan få NIVIDIA-Linux* installeret, skal GGC være installeret, og jeg kan bare ikke få alt fra ../gcc-*/configure --enable-languages=c,c++
til at virke.

Nogen der kan hjælpe, for jeg vil virkelig gerne have et billede på min skærm, i stedet for at skulle kode mig igennem alt.


apt-get install gcc g++



Nå, gjorde som du sagde, apt-get install gcc g++
Det så ud til at være installeret korrekt, så fulgte jeg derfra hvor jeg tabte tråden sidst, altså ../gcc-*/configure --enable-languages=c,c++

Og fik flg:

Fold kodeboks ind/udKode 



Jeg har forsøgt at installere GMP 4.1+ og MPFR 2.3.0+ tidligere, som teksten har bedt om, mon jeg har gjort dette forkerte, eller er jeg gået helt forkert på den?



Prøv:
Fold kodeboks ind/udKode 




Prøv:
Fold kodeboks ind/udKode 


Tak, mæææææn, da jeg så havde gjort det der, fulgte jeg resten af vejledningen, som virker fint, der er bare lige det problem, at jeg kan stadigvæk ikke installere NVIDIA-Linux-x86_64-195.36.24-pkg2.run

Jeg er godt forvirret efterhånden, bør det hele ikke have virket nu?



Yderligere info:

Fold kodeboks ind/udKode 


og

Fold kodeboks ind/udKode 


Og logfilen til sh NVIDIA-Linux-x86_64-195.36.24-pkg2.run siger flg:
Fold kodeboks ind/udKode 




Prøv følgende:
Fold kodeboks ind/udKode 


...og installer så fra samme shell.



Hold da op, mon jeg har ødelagt noget, fordi nu er der kommet et nyt problem når jeg skal installere nvidia filen...

Fold kodeboks ind/udKode 




apt-get install linux-source



Så er vi tilbage til det gamle problem med gcc 4.1

Fold kodeboks ind/udKode 




export CC=/usr/bin/gcc-4.1



<< < 12 > >>
t