Rekursiv funktion i C#

Tags:    c#

<< < 12 > >>
Jeg er ved at portere noget C kode og er rendt ind i et problem med en rekursiv funktion.

For at illustrere har jeg strikket følgende sammen i C.
Fold kodeboks ind/udKode 

Her udnyttes at man via pointere rekursivt kan kalde samme funktion blot med en ny start adresse i array'et.

Men hvordan kringler jeg den i C#?
Fold kodeboks ind/udKode 

Sidste linie er et 'no go' i C# da pointere er unsafe.

Nogen, som har et fif.

Indlæg senest redigeret d. 12.05.2010 16:53 af Bruger #15897
12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Håber det giver mening...

Det giver fint mening.
Men husk, at mit oprindelige problem var blot af rent teknisk karakter - at en algoritme, oprindeligt i C, anvendte pointere rekursivt. Mit lille eksempel, håber jeg, illustrerede det tekniske. At det så fejlede med et brag i en OOP kontekst, er en anden sag.

Men tak for den anden vinkel. Jeg vil prøve om jeg ikke kan inddele bestanddelene i adskildte elementer....om ikke andet, så for øvelsens skyld.

Håber det giver mening...

Det giver fint mening.
Men husk, at mit oprindelige problem var blot af rent teknisk karakter - at en algoritme, oprindeligt i C, anvendte pointere rekursivt. Mit lille eksempel, håber jeg, illustrerede det tekniske. At det så fejlede med et brag i en OOP kontekst, er en anden sag.

Men tak for den anden vinkel. Jeg vil prøve om jeg ikke kan inddele bestanddelene i adskildte elementer....om ikke andet, så for øvelsens skyld.

Ingen problem... :-)

<< < 12 > >>
t