SDU eller DTU?

Tags:    snak

Hej.

Nu er jeg ved at skal vælge hvor jeg vil læse efter sommer.

Jeg har både været studerende for en dag ved KU, DTU, SDU, RUC, Datamatiker (som kan læses i en anden tråd jeg før har lavet.)

Nu står jeg dog i et problem. Jeg regner med at pendle det første års tid til to. Jeg er pt bosat i Skælskør.
Pt kigger jeg på Datalogi på SDU og Softwareteknologi på DTU.

Jeg er mest interesseret i programmeringen. Så denne må gerne være en stor del af studiet. Jeg ville herved høre om der måske var nogle på SDU/DTU som kunne komme med deres forklaring til, hvorfor jeg skulle vælge det sted?

SDU:
Godt studiemiljø (Nye bygninger)
Nemt at komme til.
Lidt usikker på hvor meget programmering der er på studiet, men det virker som om at man lære dette de første 2 år. Og herefter bruger det i opgaverne.

DTU:
Mange fra min årgang på gymnasiet tager der til.
Virker til at der er både en god del programmering og matematik.
Et stort minus som jeg ser det, er dog at der også er kemi og fysik som ikke er valgfrit, men noget som skal tages.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh Kehaan - Kenneth Andersen



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey Kenneth,
personligt læser jeg til IT ingeniør på Ingeniør Højskolen i KBH og er rimeligt glad for det.

Der er 3 minusser:
1: vores bygninger er ikke super moderne, men de virker glimrende til formålet.
2: Java er det primære programmeringssprog der benyttes igennem hele studiet.
3: Som pendler skal du enten til KBH H og tog/bus til Malmparken/IHK.

Men prøv at kigge på det :)
www.ihk.dk



Hvis det er datalogi du går efter, så overvej at kigge på datalogi i Århus. Det skulle eftersigende være de mest eftertreagtede!

(Jeg ved godt du ikke kan pendle, men Århus-Datalogi skulle være ret så godt!)



Har du kigget på ITU?

Har ikke selv kigget på de andre, men ITU ser rigtig godt ud, og de har de faciliteter der er brug for (;

- Du burde tage ind og kigge på det også :D



Hej.

Der har jeg også været. Men syntes at økonomi var for stor del af stedet og uddannelsen. Så dette var ikke noget for mig :)

Mvh Kenneth



hehe, okay :)



t