Forslag søges

Tags:    snak

Hejsa.

Som nogle nok har fundet ud af, så forsøger jeg at starte et fornuftigt, lavpris hosting firma, heri støder man jo af og til på problemer, og nu har jeg nogle hardware/software problemer som jeg gerne så en løsning på.

Problem 1 - Hardware VS. Software:
En bruger nænvte i min ene tråd at jeg kunne købe mig en noget alla en HTTP Prozy Router, men, der er også en anden mulighed, at installere software og bruge timevis på at sætte det op, også sætte 1 ydre IP pr Virtual Server.

Ved at bruge hardware, limit'er jeg antalet af domains pr VPS, til 1 enkelt domain pr VPS, og den eneste måde det kan ændres på er ved at jeg laver om på opsætningen.
Ved at bruge Software + 1 Fast IP pr. VPS, slipper jeg for at skulle lave om på opsætningen hver gang en bruger laver ændringer i sit domain eller lig, og brugeren kan tilføje lige så mange domains pr VPS han vil.
Ulempen er dog at hver IP koster jo, men, det gør hardware'et jo også.

Hvad syntes folket er løsningen?
Det skal jo være sådan at kunderne kan sige, her er noget jeg kan bruge og jeg kan selv bestemme over min VPS.

----

Problem 2 - VPS VS. Normal WebHosting:
Ja, jeg har tænkt en del, og fundet frem til at jeg kan lave sådan så brugerne ved normal hosting kan få Crontabs aktiveret, via et Web UI jeg selv kan lave, men, der er også den mulighed at de kan købe sig en VPS.

Et eller andet sted, bliver jeg jo nød til at sænke det administrative arbejde hvor jeg skal sidde ved computeren konstant, for at kunderne kan få det så billigt som muligt.. (Men, et firma skal jo også køre med overskud for at kunne køre)

Hvad siger folket?

VPS VS: Normal WebHosting?

---

Hvis vi så vender tilbage til Hardware delen, hvad forslår folket så af advanceret routere, der kan modtage adskellige faste ydre ip adresser, og sætte dem til forskellige indre ip adresser?


---

Er der iøvrigt nogen her inde fra der kunne finde på at benytte sig af disse løsninger?



Til problem 2:
Jeg syntes absolut ikke du skal udelukke VPS. Nu kommer det selvfølgelig an på hvordan du har tænkt dig at lave din normale webhosting, men personligt er jeg ultra glad for min nuværende VPS og ville ikke bytte den for noget andet, selvom krisen er det højere. Jeg har for mange krav til moduler og styring af dem til at jeg kan leve med en normal webhost. Men igen, hvis du er fleksibel nok som webhost til at bruge tid på kundernes specielle krav, så er webhost vel en udemærket løsning.

I øvrigt hvis du vil have et godt tip, så kan du sætte noget passenger op til apache, så den både køre PHP og Rails, og det kræver minimal opsætning. Der er næsten ingen Rails webhosts, så tror at det kunne blive et populært produkt for rails folket. Jeg købte min VPS primært pga dette.



Hejsa Frank.

Rails? Har jeg aldrig hørt om, forklar nærmere :D



Rails er et programmeringssprog ;D



Nej... Ruby er et programmeringssprog.
Ruby on Rails er et framework, der gør det lettere at udvikle applikationer, på nettet i Ruby.



Interessant, det skal der kigges på :)



t