32 eller 64 bit? Forskel?

Tags:    diverse

Hej Udviklere! :D

En af mine venners far har ubegrænsede licenser af Windows 7 Enterprice, og jeg er blevet tilbudt en.

Jeg kører lige nu Windows 7 Home Premium 32bit.

Min pc:

4GB DDR2 RAM
2 ghz AMD Athlon 64-et eller andet
500 GB harddisk (5400 Rpm)

ved at jeg ved at opgradere til 64 bit får udnyttet alt mit RAM, men er der nogle ulemper ved 64 bit?

- og inden i spørger, så ja, min pc kan godt klare 64 bit OS

Søger svar hurtigt :D





6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey Valdemar,
jeg kører selv 64bit og har gjort det siden Windows XP, der er ikke det store hvis du har udemærket hardware (hvilket du har ud fra dine specs).

Dog er der en juridisk problemstilling, i forbindelse med de her licenser.

Windows 7 Enterprise gives kun til virksomheder og må kun benyttes af virksomheden og dennes medarbejdere til firma pc'ere.



64bit er først og fremmest relevant når du om 2 år gerne vil have flere RAM i maskinen. 32bit kan nemlig ikke understøtte mere end maksimalt 4GB RAM.

Verden er efterhånden så meget på vej over til 64bit and beyond at der efterhånden ikke er noget, der ikke virker derpå. Det meste 32bit software kører fint på 64bit også.



Ved at bruge et 64 bit OS kan du udnytte alle dine 4GByte RAM og mere til.

Der er enkelte drivere der kun findes i 32 Bit versioner, specielt til gammelt hardware.

Men ellers er der ikke de store problemer med 64 bit.



tak for svarene :)
- det var desværre lidt for sent til at jeg nåede at læse dem, da jeg kørte kl. 19:30, og skulle installere lige da jeg kom :)

- og en rettelse; Det er Ultimate, men de har også Enterprice liggende. (Der skulle vidst kun være en lille forskel som jeg ikke lige kan huske)

Valgte 64bit og det fungerer fint.



Eneste forskel på Enterprise og Ultimate er hvilken type nøgler man benytter :)
MAK/VLK vs Retail :)



Kan godt passe :D -og så self. navnet ;)



t