Spg. ang. flash+php

Tags:    grafik webdesign

Hej.

Vi er en lille vennegruppe der sidder med en idé til Touch mobiler, spørgsmålet er så, kan man fra disse mobiler nå vibartoren fra en flash eller en php kode?

Og findes der andre sprog der er lettere at udvikle programmer til touch mobiler med?



Indlæg senest redigeret d. 28.05.2010 22:18 af Bruger #15611
tror JAVA er vejen frem til alle andre telefoner end iPhone. Jeg tror desværre det er umuligt at nå browserens hardware, som fx vibratoren gennem browserbaseret kode (kan dog ikke sige noget med sikkerhed). Men tror umiddelbart du skal kigge på JAVA mobile



Hmm, hvorfor kan jeg ikke udvikle JAVA mobile til iPhone?



Du kan ikke udmiddelbart uden yderligere plugin/installationer på mobilen have kontakt til vibratoren ved brug af flash eller php.

Personligt vil jeg også fraråde de to sprog når der skal programmeres til mobilen. PHP kan jo kun køres fra en browser af, og flash vil nok både være besværligt, kringlet at benytte og frem for alt for langsomt.

Java er nok at foretrække hvis du skal ramme bredest som udgangspunkt. iPhone understøtter desværre ikke java. Ved ikke rigtig hvad begrundelsen for det, men er nok et af Apples store restriktive og hadefulde "projekter" ligesom de har det med flash for tiden. Hvis du skal kode til iPhone er det nok C++ eller Python (vil jeg gætte på) du skal have fingrene i.



Hejsa Theis.

Dvs. hvis jeg skal ramme alle touch mobiler, inkl. iPhone, så skal jeg faktisk programmere i 2 forskellige sprog?

Jeg kan ikke benytte mig af C++ eller måske skal jeg hen i asambler for at kunne programmere til alle telefoner?



iPhone Apps er vist primær programmeret i CoCoa som er en del af iPhone SDK.

http://developer.apple.com/iphone/index.action





Tak Peter, det vil jeg kigge på når Java'en har sat sig i mit hoved ;)

Ville gerne udvikle min idé til alle Touch mobiler jo :) Så jeg er lidt tvunget til at lære 2 sprog?



Måske. Men hvis du spørger mig ville ikke ikke råde dig personligt til begynde at lave programmer til iPhone, vedmindre du selvfølgelig selv har en iPhone. For at lave programmer til iPhone skal du nemlig betale en sjat penge først. Og det kan være lidt spild, hvis det hvert fald i starten er nogle små-projekter.

Jeg vil begynde på Java. Java er fremragende til Symbian og helt foretrukkende til Android!



Hejsa Theis.

Jeg er skam også i fuld gang med Java :D

Tak for svarende.

Mvh. Danni.



t