Nogle som går på SDU/DTU?

Tags:    snak

Hej.

Jeg står mellem valget datalogi på SDU og softwareteknologi på DTU.

Jeg tænkte så på, om der er nogle som går et af disse steder, og kunne forklare lige netop hvad der gør at de har valgt at gå der.

På forhånd mange tak.

Mvh Kenneth



Hey. Går på DTU's software teknologi linje. Personligt blev jeg meget trukket af de mange valgfag som vi på DTU har samt at vi intet introduktionsforløb har, men i stedet får fingrende bredt godt ud i det faglige allerede fra start.

Det der adskiller software teknologi-linjen fra Datalogi studier er blandt andet at 25% af vores fag er valgfag. Her kan du vælge at lige hvad du ønsker, eksempelvis kode robotter, kryptologi, sikkerhed eller noget billedanalyse (eller også fag som intet har med IT at gøre). Tror der er omkring 150 valgfag man kan vælge imellem som er sku en fed mulighed.

Dertil har vi også på DTU mere matematik end hos datalogerne. Dataloger har måske mere fingrende i koderne. Det har vi selvfølgelig også rigtig meget, men det er ofte kombineret med nogle mere teknologisk-matematiske problemstillinger, såsom kryptologi, optimede søgning (regular expression) eller nogle algoritmer.

Men altså alt i alt er Software teknologi og Datalogi enlig to rigtig, rigtig meget ens uddannelser. Især hvis man på DTU vælger nogle mere datalogiske fag... Så tror enlig du vil opnå cirka de samme kompetancer ligegyldig hvor du går.

Nu har jeg dog ikke så meget tjek på SDU (har ikke hørt så meget om dem). Personligt vil jeg prøve at besøge begge steder, for at opleve hvilket sted du syntes stemningen er bedst.


I øvrigt så prøv eventuelt at tjekke denne side. Her er en ledende skema over forløbbet for bachelor af Software teknologi. Der er derefter naturligvis en 2 årig kandidat som anbefales at tages.
http://www2.imm.dtu.dk/softwareteknologi/forloeb.html



Indlæg senest redigeret d. 31.05.2010 17:12 af Bruger #5097
Hej.

Mange tak for dit svar.

Det som pt holder mig lidt væk fra DTU er at der er "tvunget" kemi og fysik.

Samt den geografiske placering, som dog ikke er så vigtig igen.

Mvh Kehaan



t