WCF Webservice MEX spørgsmål

Tags:    c#

Sidder og læser til eksamen i objekt orienteret netværks kommunikation og er faldet over en ting der undre mig en del.
Hvis man skal bruge WCF til at udbyde en web service, dermed sit WSDL dokument, så skal man sætte HttpGetEnabled til true og lave et endpoint til at udbyde MetadataExchange(MEX).
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har dog efter et par test fundet ud af man kan undvære det sidste endpoint altså MEX bindingen. Jeg har derfor spurgt vores lære, men hans bedste bud var at det blev sat som default når man satte behavioren HttpGetEnabled.

Er der nogle har der har et svar på dette spørgsmål? bliver den sat default eller er der noget min lære og mig har misforstået med brugen af MetaDataExchange bindingens brug?

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den bliver sat default, og der står endda en kommentar ovenover den at du bør fjerne den når du kører i produktion. Det eneste den gør er at give dig dit WSDL, når du har bundet til den behøver du ikke det længere. HttpGetEnabled giver kun mening i de tilfælde hvor din binding er TCP/HTTP det er fx. ikke muligt at lave en httpget af dit mex i named pipes...

Håber det hjalp

t